Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ett tips om man inte har färska hallon är att lägga på dom frysta, när de tinar brukar de inte lösa upp sig så där som de gör när man tinat dom och sedan ska hantera dom.Absolut!
Använde detta: https://blogg.amelia.se/fridasbakblogg/2018/02/06/chokladtarta-med-hallon/
De färska hallonen var för dyra, så kokade frysta hallon, silade bort kärnorna, blandade i lite socker, och hällde på bottnarna innan montering
Låter som intressant bröd.Provade för första gången idag att baka frallor med bönor i degen. Jag gillar egentligen inte vita bönor men de här blev riktigt goda
https://www.coop.se/recept/frallor-med-rag-och-vita-bonor/#/recipe-instructions
Hade jag haft egenplockade hallon så absolut, men köpta frysta hallon ska värmas för att inte riskera kräksjukaEtt tips om man inte har färska hallon är att lägga på dom frysta, när de tinar brukar de inte lösa upp sig så där som de gör när man tinat dom och sedan ska hantera dom.
Jag gjorde något liknande i onsdags, närmare bestämt den här:Jag gjorde här om dagen en kaka med lite sockerkaksaktig smet med päron och kardemumma. Man vänder päronklyftor i strösocker och nymalen kardemumma och kör ner i smeten. Jag hällde i lite extra kardemumma och burboun-vaniljpulver i smeten. Supergod och enkel/snabb.
Den bör nog serveras med något till dock, marsansås eller glass etc.
Blev den inte hemskt söt med både socker sirap och vaniljsocker!Jag gjorde något liknande i onsdags, närmare bestämt den här:
http://mykitchenstories.koket.se/2017/09/20/2017_september_segfrasiga-appelrutor-2
Den BLIR verkligen sju gånger godare av att ätas kyld, då får den en jättehärligt seg konsistens samtidigt som skorpan fortfarande är lite hård. Och min blev bra trots att den fick stå 10 minuter för länge i ugnen (avd: Varför man inte ska sätta igång och baka kl 23 på en onsdagkväll när man egentligen borde sova)!
Ok, jag är inte så försiktig, jag äter frysta från affären utan att hetta upp dom.Hade jag haft egenplockade hallon så absolut, men köpta frysta hallon ska värmas för att inte riskera kräksjuka
Jag skippade vaniljsockret men den blev fortfarande ganska söt, så det kan säkert vara en idé att dra ner lite på sockret om man vill!Blev den inte hemskt söt med både socker sirap och vaniljsocker!
Jag vet inte men tänkte prova antingen kikärter eller kidneybönor nästa gångLåter som intressant bröd.
Undrar om det är något särskilt lämpat med de vita bönorna eller om svenskidlade gula ärtor skulle fungera?
Hade jag haft egenplockade hallon så absolut, men köpta frysta hallon ska värmas för att inte riskera kräksjuka
Jag känner faktiskt mer än en som blivit magsjuk av det. Jag gjorde det själv innan, nu micrar jag dem varmt dagen innan, så de hinner kallna ordentligt. När jag inne i en smoothieperiod och använder det var dag d.v.s.Oj. Jag äter såna dagligen i min smoothie... har inte ens tänkt på det
Jag känner faktiskt mer än en som blivit magsjuk av det. Jag gjorde det själv innan, nu micrar jag dem varmt dagen innan, så de hinner kallna ordentligt. När jag inne i en smoothieperiod och använder det var dag d.v.s.
Livsmedelverkets rådJag gör ju frusen smoothie som är mer som glass, så isf får jag ju omfrysa dem. Men detta är alltså specifikt för hallon? Varför?
Va gott det lät! Måste testasJag gjorde ju förresten efterrätt i veckan, dvs fortsättningen på den cheesecaken som jag påbörjade men fick pausa lite. Det fungerade himla bra att frysa botten så tack @westernsuzie och @starcraft !
Fyllningen blev typ vanlig cheesecake med yoghurt i smeten och karamelliserad ananas. Toppades med vispad créme fraiche, kokosflingor, lite mer ananas och ananassirapen som blev vid karamelliseringen av ananasen. Supergod verkligen och enormt uppskattad av alla, även dom som normalt inte äter särskilt mycket efterrätt.
Visa bifogad fil 29188
Här är receptet om någon vill testa
https://alltommat.se/recept/yoghurtcheesecake-med-karamelliserad-ananas/
Gör det! Blir det sirap över - vilket det lär bli - är det jättegott till pannkakor!Va gott det lät! Måste testas