Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Har bakat för första gången på evigheter. Sockerfria banan- och äppelmuffins blev det. Dock ingen höjdare utseendemässigt, bara ljusbruna . Imorgon blir det avsmakning. Eller senare ikväll.
Är det någon som har ett recept (eller instruktioner om ni så vill, recept kanske förutsätter mer än att man bara sätter ihop redan färdiga saker ) på en riktigt episk glasstårta. Ungen min älskar glass, kola, choklad, maränger och allt sånt där, men HUR sätter jag ihop det på ett riktigt kul, och gott, sätt? Funderar på en "Baked Alaska" fast på någon sorts kladdkakebotten istället för sockerkaka. Kan det funka?
Orkar inte läsa igenom alla 30 sidor...
Nån som har nåt enkelt recept som kan användas för fikabjudning som ska passa för diabetiker? Gärna lättbakat med inte alltför många ingredienser. Tårta kanske? Eller lite olika kakor?
Orkar inte läsa igenom alla 30 sidor...
Nån som har nåt enkelt recept som kan användas för fikabjudning som ska passa för diabetiker? Gärna lättbakat med inte alltför många ingredienser. Tårta kanske? Eller lite olika kakor?
Min man har typ 1-diabetes och han äter vanligt fika.
Denna gjorde jag efterRecept?
Ja, men det måste väl ändå vara nyttigare att äta nåt som inte bara är socker och vetemjöl? Menar nödvändigtvis inte aspartam odyl utan sånt som alla nog eg bör äta mer av istället för traditionellt fika?
Har både en med typ 1 och en med typ 2 på kalaset. Ffa i det andra fallet kan det nog vara bra att se lite alternativa men ändå goda fikafat, och inte minst för mig som reagerar rätt mkt på socker
Jo men det är ju nyttigare för alla, inte enbart diabetiker?
Ja, det ena utesluter ju inte det andra? Men det är klart att en tänker till extra när det finns diabetiker med. iaf jag. Sockret påverkar trots allt dem mest. Även om det går att reglera med insulin så är ju inte insulin heller så nyttigt att ta mer av än en måste. På sikt.
Nä tar en mer insulin än man måste så drabbas personen av insulinkoma, hypoglykemi. Det är farligt. Men det har absolut inget med fika att göra. Hur tror du att en fungerande bukspottkörtel reglerar fikat med insulin som skiljer sig från hur en diabetiker gör och varför skulle samma sak ”inte vara så nyttigt” för diabetiker?
Vi behöver inte kapa tråden med att diskutera diabetessjukdomen på detaljnivå, jag ville bara ha tips på fikabröd som inte påverkar blodsockret mer än nödvändigt. Men för att svara på din fråga så ja, det finns bieffekter av insulin, tex att det är cancerframkallande enligt min partner som har diabetes typ 1. Det anser jag vara en effekt på sikt. Han går på kontroller och tar prover regelbundet. Hypoglykemi är en kortsiktig effekt, jag har koll på det. Tack.
Vi behöver inte kapa tråden med att diskutera diabetessjukdomen på detaljnivå, jag ville bara ha tips på fikabröd som inte påverkar blodsockret mer än nödvändigt. Men för att svara på din fråga så ja, det finns bieffekter av insulin, tex att det är cancerframkallande enligt min partner som har diabetes typ 1. Det anser jag vara en effekt på sikt. Han går på kontroller och tar prover regelbundet. Hypoglykemi är en kortsiktig effekt, jag har koll på det. Tack.
Jag brukar köra en latvariant ibland med sandwich-glassar.Är det någon som har ett recept (eller instruktioner om ni så vill, recept kanske förutsätter mer än att man bara sätter ihop redan färdiga saker ) på en riktigt episk glasstårta. Ungen min älskar glass, kola, choklad, maränger och allt sånt där, men HUR sätter jag ihop det på ett riktigt kul, och gott, sätt? Funderar på en "Baked Alaska" fast på någon sorts kladdkakebotten istället för sockerkaka. Kan det funka?
Tack @athena_arabians Jag lyckades någorlunda med dem. Blev små men väldigt goda enligt utsago
Jag åt inga själv men födelsedagsbarnet tryckte i sig alla med god aptit.
Okej, din partner som har diabetes kan säkert veta vilket fikabröd du ska baka som gör att det behövs så lite insulin som möjligt