Tärnsjö sele.

G

Grimhild

Ska nu få hjälp av några snälla erfarna människor att köra in min nordis :bow:.

Jag har tillgång till en loksele som passar, men om det går, så kanske min kuse också kommer att få arbeta lite i skogen,
och då behövs en ny sele, som sitter bättre, och med baksele...

Har funderat på tärnsjö arbestsele, någon som vet på ett ungefär vad en sån kan kosta?
Går den att reglera så pass att den kan passa både min nordis, och varmblodstravare?

Sv: Tärnsjö sele.

Vet inte vad en Tärnsjö loksele kostar, men däremot vet jag att Tiljanders i Boxholm säljer väldigt fina lokselar som de tillverkar själva. Kostar runt 10-11000 kr tror jag.

Ehum...
Minns inte ekaxt vad min kostade, förtränger det så gott jag kan :o
Men inklusive baksele och brunlaserade lokträn (gjorde det dyrare, men ack så fint :angel: ) så gick den väl på ca 12 000:- ej full kolla på om det var med eller utan moms.
Ska kolla med sambon sen, han har kolla, fick den som del av en lön när jag jobbat genom hans firma.

Hur stor skillnad i måtten är det på nordsvensken och varmblodtravaren?
Tärnsjös selar har jag annars bra erfarenhet av och de är relativt ställbara. Men kolla måtten på dina hästar och hör med Tärnsjö. Om de selar de har inte passar, kan de säkert fixa en till dig.

Det var inklusive moms.
Just då sved det, men nu är jag jätte glad för det är verkligen en härlig sele! Fast min nya häst behöver lite mer muskler på halsen om den ska passa riktigt bra.

Lul jag var inte och tittade på Tärnsjö, men jag hittade inga priser där. :o

Vet faktiskt inte hur stor skillnaden är :o) Travaren är inte min. Men välväxt och musklad. Min nordis är inte så kraftig då han är hälften dölehäst. Får väl ge mig ut och mäta någon dag. Som det är nu har jag nog inte råd med någon sele iallafall :( Får väl kanske se mig om efter en bättre begagnad. Lokselen går ju om han bara ska dra rockarden... men som sagt, vore kul om han kunde användas lite i skogen.

Har för mig att jag gav 9000 för min. Inklusive baksele då.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 423
Senast: Mia_R
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
23 24 25
Svar
490
· Visningar
39 933
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 545
Senast: Blyger
·
L
Hundavel & Ras Hej! Endel kanske vet att jag har några favorit raser redan som jag nog skulle välja om jag skulle skaffa en egen hund. Men jag tänkte...
Svar
19
· Visningar
3 049
Senast: NOC14
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka