Tappar hoppet om att få min hund frisk!!!

Sv: Tappar hoppet om att få min hund frisk!!!

Okeey, så tråkigt! Han tål ju det, men är det verkligen snällt mot hunden att gå ett helt liv på smärtstillande? Jag tror att det satt sig psykist på Bobby med, tror inte han lev smärtfritt på väldigt väldigt länge.

Så frågan är bara hur länge man ska hitta på. Man kan inte se artros på röntgen? För han är röntgad både fram och bak utan att de hittat något. Jag blir mer och mer inställd på att han inte kommer överleva sin 1 års dag, men jag skulle bli överlycklig om han skulle bli bra!

Har ni träffat en ortoped över huvudtaget? Min halta hund visade aldrig nått på röntgen, haltade några månader som valp utan det krävdes en ortoped för att hitta felet.

Har ni träffat en ortoped över huvudtaget? Min halta hund visade aldrig nått på röntgen, haltade några månader som valp utan det krävdes en ortoped för att hitta felet.

Ortopeder har tittat på plåtarna men inte direkt på honom. Nästa besök blir med ortoped, så får se om dom hittar något.

Ortopeder har tittat på plåtarna men inte direkt på honom. Nästa besök blir med ortoped, så får se om dom hittar något.

Men om det beror på skador i mjukdelarna syns ju inte det på röntgen så ¨då spelar det liten roll vem som kollar på plåtarna. Om jag var du skulle jag direkt boka tid hos en ortoped och inga fler "vanliga" veterinärer, så att hunden blir ordentligt utredd. Bor du i närheten av Söderköping skulle jag boka tid hos Krister Julinder (fast det skulle jag å andra sidan gör var jag än bodde i landet)

Jo, som jag skrev innan så ska han till ortoped nästa besök. Tror smärtat sitter i tassarna då han är väldigt beroende vilket underlag han går på.

Jag bor i Halland så vi ska till djursjukhuset här! Men han har ju säkert fått en massa extra besvär både här och där då han haltat så länge och belastat fel.

Jag håller med Golddigger, Krister Julinder! Har hört så många fantastiska historier om hundar som ingen annan hittat fel på/kunnat fixa som han har hittat rätt diagnos på. väl värt att åka från Halland(?) till söderköping!
Jag skulle dessutom ringa Annika Falkenberg, sjukgymnast som finns i Göteborg. Även hon är helt outstanding på att hitta och behandla fel på hundar, hon räddade livet på min kompis hund när vi uttömt alla veterinära möjligheter och ringde henne som en sista chansning.

Sen är jag delvis inne på vem-det-nu-var i tråden som skrev om halsinfektion, hälta kan bero på tex öroninflammation. Nu är ju din en hane men jag har även haft en bekant vars hund hade vandrande hälta, ingen hittade felet förrän de kollade infektionsbilden, hunden hade långt gången livmoderinflammation.

Fast jag förstår dig, man kan ju inte hålla på hur länge som helst medan hunden inte är ok :cry:.

I enstaka fall kan borrelia angripa centrala nervsystemet, både hos oss tvåbeningar o hos hundar, o då biter inte vanlig antibiotika eftersom dessa inte passerar blod/hjärnbarriären. För att hitta antikroppar tas prov från cerebrospinalvätskan.
Borrelia i CNS kan ge en mängd varierande symptom.

Hoppas de hittar felet på din hund, o att det kan behandlas framgångsrikt.

Vi har faktiskt inte stött på någon veterinär som talat om växtvärk, har kompisar som råkat ut för det med det har jag sluppit i alla fall.

Jag gnuggar mina geniknölar hela tiden utan att bli ett dugg klokare här. Kan ju säga att han de senaste dagarna har blivit väldigt kass i magen, eller det har han vart till och från lite hela tiden men inget jag funderat speciellt på.

Men så idag kom jag i kontakt med en tjej som även hon har bullterrier och hon hade en hund med mag-tarm sjukdom, och det hon berättar om sin hund så kunde hon lika gärna ha pratat om min.... Ju mer vi pratade med varandra ju mera pratade hon om min hund (det gjorde hon ju så klart inte), men jag hajjade verkligen till och har tänkt en hel del och vi ska verkligen kolla magen på honom....

Vill ha frisk hund nu!!

*kl*
Min ena rottis hade jag problem med länge. Han började med en hälta i fram och röntgen visade trasigt sesamben i tassen. Tassen opererades men hunden blev bara sämre. Snart fanns hältan inte bara i fram utan vandrade runt både fram och bak. Hunden var också stel och ovillig att röra sig. Han förvandlades snabbt från en riktig arbetsnarkoman och världens gladaste jycke till en tjurig, stelbent hund som helst inte ens ville lämna gården!

Vi gick till flera olika veterinärer och röntgade så gott som hela hunden, även med magnetröntgen utan att hitta något som helst fel på honom. Veterinären som opererat hävdade att ett ärr från operationen skulle vara orsaken- en fullständigt befängd idé jag inte litade på för en sekund!

Efter mycket om och men bad jag dem leta efter fästingsjukdomar och vips så hade vi en diagnos. Hunden hade anaplasma och blev behandlad. Tyvärr blev han trots behandlingen inte bättre...

Efter många turer fram och tillbaka hamnade vi hos ytterligare en veterinär som satte in cortison och snart hade jag en helt ny hund!..eller snarare min gamla hund tillbaka. Vi vet fortfarande inte exakt VAD som är fel utan det vi tror är att han har fått reumatisk värk i lederna av fästingsjukdomen. Cortison är såklart inte bra i längden men min kille som för ett år sen var så gott som dödsdömd är nu fullt igång och jobbar som vanligt och han är glad igen precis som innan!

*kl*
Min ena rottis hade jag problem med länge. Han började med en hälta i fram och röntgen visade trasigt sesamben i tassen. Tassen opererades men hunden blev bara sämre. Snart fanns hältan inte bara i fram utan vandrade runt både fram och bak. Hunden var också stel och ovillig att röra sig. Han förvandlades snabbt från en riktig arbetsnarkoman och världens gladaste jycke till en tjurig, stelbent hund som helst inte ens ville lämna gården!

Vi gick till flera olika veterinärer och röntgade så gott som hela hunden, även med magnetröntgen utan att hitta något som helst fel på honom. Veterinären som opererat hävdade att ett ärr från operationen skulle vara orsaken- en fullständigt befängd idé jag inte litade på för en sekund!

Efter mycket om och men bad jag dem leta efter fästingsjukdomar och vips så hade vi en diagnos. Hunden hade anaplasma och blev behandlad. Tyvärr blev han trots behandlingen inte bättre...

Efter många turer fram och tillbaka hamnade vi hos ytterligare en veterinär som satte in cortison och snart hade jag en helt ny hund!..eller snarare min gamla hund tillbaka. Vi vet fortfarande inte exakt VAD som är fel utan det vi tror är att han har fått reumatisk värk i lederna av fästingsjukdomen. Cortison är såklart inte bra i längden men min kille som för ett år sen var så gott som dödsdömd är nu fullt igång och jobbar som vanligt och han är glad igen precis som innan!

Hmm, nä verkar finnas en massa konstigt där ute i hundvärlden. Sen tycker jag veterinärerna inte vill undersöka allt heller, de verkar snåla med vissa saker trots att det är jag som ska betala för kalaset.

Tycker det är väldigt skönt att läsa om hundar som tillfrisknar från konstiga åkommor och blir sitt rätta jag igen. Min hund har vart problem från det vi köpte honom för 4 månader sen utan att vi riktigt insett det (omplacering). Han vill inte heller gå, han sätter eller lägger sig. Den längsta promenaden vi haft är nog 30 min och den sträckan skulle nog egentligen ta halva tiden. Så han har problem i tassarna tror vi, sedan problem med magen, och jag tror de kan ha ett samband om det nu är så....

Men fick din hund bara en behandling kortison? Vet att vissa magåkommor så ger man oxå kortison för.. Ja, jösses. Man kan nästan bli veterinär efter att ägt den här hunden. Jag läser om allt jag möjligen kan komma över men blir inte speciellt mycket visare då det gäller min egen hund...

Liknande trådar

Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
969
Senast: igbest
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 792
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Holländsk Herdehund på nyss fyllda 1år, började med att jag en dag (14nov) tyckte han såg halt/rörelsestörning på morgon rastningen...
Svar
3
· Visningar
1 055
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 792
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar