tappad napp - sköjla eller suga?

Sv: tappad napp - sköjla eller suga?

eller att slicka dem runt munnen och händerna när de är kladdiga. Inget jag praktiserar heller.

Slicka ungarna runt mun och på händer?! :crazy:

Fy fan vad äckligt.
Jag brukar få kväljningar när kompisen delar varannan slick på glass-struten med sin schäfer och detta känns ungefär lika aktuellt dvs inte alls.

Fast en hund är ju bra mer sunkig i munnen än en bebis ;)

Förstår dock din reaktion, man undrar varför i helskotta någon vill göra det?!

Å andra sidan så får väl andra mammor slicka sina ungar i ansiktet alt hunden, jag kan kolla åt ett annat håll :D

Ja det har jag sett live flera gånger. Tänk dig glasskladdig unge i vagnen och inga våtservetter. Då hade jag offrat barnets antagligen redan kladdiga tröja eller något annat, medan vissa föräldrar väljer att slicka upp glasskladdet. Andra exempel jag sett är folk som torkar barnen med en disktrasa om man är hemma, också så sjukt äckligt.

Min hund får sista biten av glassen, när jag är färdig. Jag skulle också spy om någon delade glass med sin hund.

+ alla andra som svarade :)

Det är sällan jag hört någon reflekterat över detta som att aktivt försöka se om det går att köra utan napp. De flesta i min omgivning trycker dit nappen iaf.

Jag ville INTE ha napp till min dotter, men efter 7 veckors plåga med blödande, smärtande bröst och en bebis som skrek för att det kom mjölk när hon ville snutta bara - då var det en välsignelse när hon tog den. Nu är hon 1,5 och jag försöker att bara ha den natt+bilåkande, men vi syndar ibland ... :o

Det är verkligen skitäckligt! Jag har sett det en gång och magen vände sig verkligen på mig.

Däremot torkar jag ofta ren henne med hennes tröja, för en ny sån har jag med mig jämt, och den blir kladdig hela tiden ändå.

Farmor torkade dottern med en disktrasa, blä!! Skulle jag ALDRIG göra. Jag har en egen trasa för hennes matstol också. Och ytterligare en för golvet...

Liknande trådar

Gravid - 1år Någon mer här som inte äter fisk? Blev ni rekommenderade att äta omega 3 under graviditeten? När jag sa till min bm att jag inte äter...
Svar
17
· Visningar
793
Gravid - 1år Vi funderar på att åka på en charter i vår. Men hur gör man med bilstolar? Vi kommer ha med oss en 8 månaders och en 3,5åring. Verkar...
Svar
14
· Visningar
598
Senast: Humla
·
Gravid - 1år Det känns fortfarande overkligt, men ni här vet ju redan om det iallafall! Jag hoppas på att få sällskap i tråden, men annars får jag...
2
Svar
28
· Visningar
1 861
Gravid - 1år Vår son är 8 månader nu och sedan en tid tillbaka har vi börjat försöka introducera riktig, vanlig mat till honom. Med dottern körde vi...
Svar
9
· Visningar
490
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?
  • Uppdateringstråd 30