Tappa mjölktänder?

I

Irre-76

Letat, men hittar ingen tråd om mjölktänder så då skapar jag en tråd om detta.

Jag vill fråga er andra om era erfarenheter, det är så att min dotter tappade sin första tand igår kväll, superstort :)
Känns även konstigt för mig, nu börjar hon verkligen bli stor.... Först blev jag tveksam, hon är bara 4, men fyller 5 år om 2 månader, har kollat runt och det är normalt *pust*, särskilt eftersom hon fick sin första tand redan vid 1 månads ålder.

Nu till min fråga, hon blev lite lösare i magen i fredags (dagen innan), inte diarre, men mjukare och tätare avföring. Hon är pigg, äter toppen, inga andra bekymmer, så maginfluensa har jag uteslutit.

Kan det vara så att man kan bli så när man tappar en tand?
Jag tänkte mest på att det var så när barnen får tänder.

Berätta gärna om era erfarenheter, spännande!
Usch nu låter jag som en sån mamma jag inte skulle bli, bli eld och lågor av allt :rofl: Men å så kul och det tänker jag fortsätta med.

Hon fick lägga den i vatten, sedan fick vi skriva en lapp till tandfen att även lämna kvar hennes tand, hon blev så ledsen att tandfen skulle hämta hennes tand :cry: Så det blir peng och tand kvar :bow:
 
Sv: Tappa mjölktänder?

Min son tappade sin första mjölktand förra helgen.Han fyller snart fem. Blev också lite fundersam på om de inte var lite tidigt???Märkte inget annat som lös i magen eller så på honom har heller inga erfareneter av det med mina andra barn.
/Pia
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har köpt hus och flyttar in om några veckor och det har varit långdraget med massor av strul och oro. Jag kollade på huset 20 mars...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
9 716
Senast: Inte_Ung
·
Ekonomi & Juridik Jag har försökt googla, men hittar inget riktigt tillämpligt och tänker att här inne finns ganska mycket erfaret hästfolk som brukar ha...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
8 352
Övr. Hund Hej! Eftersom jag är både en klant och ganska godtrogen blev jag pålurad en omplaceringshund som har orsakat mig mycket bekymmer. Det är...
Svar
19
· Visningar
3 009
Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 182
Senast: ako
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Smaklig munkpeppar
  • Atletix

Omröstningar

Tillbaka
Upp