Sv: TANT OCH GUBBTRADEN, Vad haller ni pa med PART 5
inte är vi patetiska inte , vi har bara valt ett annat liv...
ser jag mig omkring verkar de finnas två sätt att leva hästlivet på. De som lever i ett förhållnade o de som lever ensamma o de senare är i klar majoritet verar de som.
Vänner har man ju oftast inom samma intresseområden somm en själv och där kan jag ju säga som hästnörd o dessutom äldre karl så är de bara att konstatera att du är en raritet.
Spelar du dessutom inte golf...mekar bil...kör kroglivet etc etc ..så lägger du till att man jobbar skift vardag som helgdag...vilket ofta diskvalifierar dig för fester på helgen tex ...eller andra sammankomster
hästarna ska skötas varje dag o har du ingen som ställer upp o kan rycka in..ja då far man inte bara iväg på diverse grejor...
Bor du i skogen eller på landet så är de perfekt o hälsa på dig när de är sommar ...vintern ser du inte röken av folk...
vilket gör att de människorna rensar man ut snabbt....
Klyschan att hästlivet är ett sätt att leva tja nog finnas de i alla fall ett visst mått av sanning i de....
Men allt sammantaget så överväger fördelarna....känner mig aldrig så fri o lycklig som när Springaren o jag lyckas göra någon krumelur o ingen av oss vet hur fasen vi gjorde
Lycklig ..när vi ligger o rullar på i gallopen på en skogstig.....när Springaren lägger sitt stora huvud på min axel o bara är....när lilleman passar på o knuffar omkull mig o sedan ser fullständigt oförstående ut ....
när Kattan lägger sig på mitt bröst o purrar....
de här små guldkornen är de man lever på när de är kallt o grått o regnigt...för vore de inte så är jag övertgad om att vi skulle ändra på våra liv inom de ramar vi förmår...
För trots allt är de ju inte svårare att göra slut på hästeriet än de var att kliva in i de ...men tydligen ger de mer än de tar eftersom vi envist fortsätter de ....