Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Bakar kaka, det var väl min avdelning?! Laddar för en lång körning, med ett glas rött, maken grillar ben ute, potatisen är i ugnen:d

Måste ju leta upp vägbeskrivningen...

till tant tajger...

E6 till Gbg.
Sen E 45 norrut hela vagen till Mora.. nastan lol..
Nej, du kor E45 till du kommer till Grums dar E45 svanger av till vanster/norrut.
Sen fortsatter du bara tills du kommer till en skylt dar det star Rottneros Park, da ar du nara.
Du ser ett stort Stort monument pa hoger sida och en fartkamera.
Du ser en utslagsbana pa Vanster sida och dar en ar en skylt for Sibylla korv samt skylt for Lindex (advertisment)
Da borjar du att blinka och lagg dig pa bromsen.. Du ser ett stort rott hus pa vanster sida, det star Loppis dar forresten, RAKT EFTER dar tomten slutar ar en snovag/grusvag in till vanster. Dar skall du in, och det ar tva postlador och en skraptunna dar.. Folj den vagen upp for backen tills du ser bullar och rabarber i hagen under appletraden.. Ett litet rott torp och en stor rod lada. I slutet av hagen ar en vag in till vanster. Dar ar vi 070 576 1796

Usch va jag fryser i kväll, burrr! Jag tror det blåser rakt i genom väggarna... Gruvar mej för att gå ut och natta flickorna sen men det får vänta till efter Let´s dance.

Nu har jag varit ute och surfat runt och letat info om fölning och jag har läst så mycket otäcka saker så nu är jag riktigt nervös :crazy: Tack o lov att jag har proffshjälp att tillgå när det är dax. OM man inte missar hela köret förståss :angel: det kan ju gå så oxå!

Ja i morron kör vi igång med väggbygget iaf. Då hinner hon vänja sej vid den innan det är dax. Kanske :D

Kan du inte köpa/låna boken "Att bli med föl"? Jag tycker att den boken verkar vara bra att ha under armen då man vakar - tillsammans med telnr till veterinär och ammajouren. (Just in case.)

Jag har samlat på mig en massa "bra att ha" från Buke.

"Nafayette", "Ameo" och "Masse" är Top Of The Art på Buke, enligt mig. :love:

Jag väntar med spänning! En lyckospark får du!:laugh:

KL

Idag var jag så hurtig så jag tog på mig jogging kläder och gick ut och joggade :eek: Det var skönt men så jobbigt för lungorna, har ju inte sprungit sen i höstas. Kommer nog ha en go träningsvärk i morgon :D

Efter joggning och dusch så åt jag våfflor med sylt och grädde :angel: Så nu får jag antagligen ge mig ut i morgonbitti igen....

Sitter och slötittar på tv och surfar undertiden. Har nästan lite tråkigt.

Har oxå ätit våfflor med sylt o grädde idag.....:d
Och inte nog med det,har precis som du,nästan lite tråkigt oxå......
Inte blir det bättre av att jag inte alls skulle ha varit hemma ikväll,heller:crazy:
Vill vara på tant camp!!!

Jag skulle också velat vara med....
Men det får bli nästa gång om det passar bättre :laugh:

Sitter själv och tittar på tv och hänger här och på facebook. dottern har lagt sig och sonen kom nyss hem från jobbet och dök in i datavärlden i sitt rum.

Jag kommer nog få svårt att somna känner jag, så natten kommer nog bli lång :D

Vem sjutton vill inte vara på camp,här sitter jag på jobbet istället:cry:

CarreVar oxå ute o joggade men satt på ryggen istället för att springa själv:D

Pinto det är fusk att andvända andras ben och lungor ;)
Känns riktigt skönt i luftrören efter att suttit i soffan hela vintern och ätit godis....
Har ju inte ansträngt mig så mycket så att lungorna behövt jobba.
Tur att jag slutat röka för många årsedan, hade väll hostat förfullt annars:p

hej allihop nu ska vi hämta hem våran nya vovve en cane corso hon heter vilda hoppas att hon inte uppfyller namnet med tanke på våran ligist liga bestående av 3 st jackrussels mest kallade för räserråttorna men det ska nog bli bra och det bästa av allt så har min drottning kommit hem varit ut lånad alldeles för länge men nu ska det bli rida av äntligen ha det gott alla och ha det riktigt kul på tantkampen ni som åker :bump::banana:

Näee inget fusk alls,pust var ju helt slut,de gamla tanterna trodde ju att de var unghästar:o

Det är som med mig då :o
Tror antagligen att jag är 25 och kan gå ut och jogga 3,7 km utan träning och att kroppen skulle tycka det var ok :devil:

Boken är beställd redan och den kommer till veckan :laugh: Det finns mycket här på Buke om föl, bäde otäcka och bra saker.

Om jag kommer upp :crazy:
Men då ska den ut och pinas igen kroppen.... Nu ska den allt få :devil:
Jag ska ge igen för all övervikt den sparat på.

Nu får du sluta får ju dåligt samvete,isch kanske ska ta mej ordentligt i kragen när ja blir ledig

Ha,ha det behöver väll inte du tänka på?
Var inte så länge sedan jag såg dig ju...
Så någon sådan förvandling tror jag inte på :D

Hua,springa......! Möjligen skulle jag kunna tänka mej att rida på sin höjd:angel:
Men vräka i mej godis o chips å annat onyttigt,sitta på röven å göra ingenting,DET är jag bra på!!:D

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka