Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

skall ni dela med er om allt skvaller.. kommer ni eller inte?? jag vill bara veta sa jag har nog med coffeemuggar rena..
alltsa, tajger kommer du i alla fall? och plockar upp tess pa vagen eller stannar ni bada hemma och spar er till NASTA tanttraff (slutet av april, samma stalle, mindre sno) ring mig tant tajger jag har pratat med tess allraredan sa vill inte prata med henne igen.. haha

kl
Sitter här med äggsmörgås i näven,snabbmat,måste iväg om en halvtimme.
Jobb i kväll och tid för klippning innan.

Hittills har denna dag bara svischat iväg.Äntligen har blåsten som härjat i 4-5 dagar lagt sig:).Sol:).Började med hundpromenad sedan sadel på H.Iväg på en hyfsat lång tur,inga stopp där vi måste genom en gård,fint!Sedan var det ju ganska isigt bitvis i skogen och vår bästa kilometerlånga travväg (som var målet)var lite riskabel p.g.a tjällossning.Men det gick att trava ganska mycket i allafall.Sedan lite snirklande bland täta träd hem,jag behöver nog skaffa knäskydd om jag rider där.Det är väldigt lätt att bli skavd mot något träd:crazy:.

In med henne i boxen och ut med nästa häst.Red över gärde,hygget och kobetet med lite backar.

Sedan packa foder och se till att vattentunnan blev fylld och mocka.

Borsta hunden,slänga i en tvätt och så lite mat(som är nere nu)titta in här och alltså strax vidare.

Vi ses i morgon då,Kat m.fl:)!

Jag dricker inte kaffe, så den kan du spara;)

Om inte jag ändrar mig i natt så åker jag i morgon bitti, räknar med att vara framme efter lunch. Får se om jag får Voff med mig...ibland är det mycket annat...

ahhhhhhh sa tant tajger kommer, skall jag rakna med voffie ocksa?? jaja, hon far val plats.. da har jag lite kontroll i alla fall..
jag har nu mockat ett par stall, har grisarna kvar men det far vanta.. orken forsvann helt har.. sa hade mig en polarsak, med rakost och kassler pa top..till kvallen skall jag ata plattar, min vaffeljarn ar i bitar, forresten den akte ut...Ochplattar ar nastaan samma sak som vafflor.. nastan..
Valdemar ar sa lustig, idag skulle ha bli kliad i pannluggen/under innan bestamde sig for att ga ut. FFjanta stod daroch vantade, mkt otalig.
ok nu gar ogonen igen, och fingrar, dags att slura skriva

Jasså, du vill inte prata mer med mig :mad: ;)

Jag går här och vänder in och ut på mig om jag ska haka på. Vill, vill jag ju. Men det dök upp något som ger ett stort MEN för mig- Jobbet nästa vecka.... Jag har ju fortfarande rätt rejält ont i ryggen. Och nästa vecka ska jag jobba heltid full arbetsvecka. Något som jag egentligen inte får fast jag har fått grönt ljus från FK att prova en vecka iaf. Min rygg behöver egentligen maximal med omsorg för att fixa detta. Vilket bla innebär ta det lugnt och sova i min säng som är anpassad för min värdelösa rygg. Har en enorm beslutsångest. Jag vill åka (och kan praktiskt och teoretiskt), förståndet säger nått annat.:confused:

Låt mig grubbla lite till.

Grattis till tillökningen Brimmis!

Jag har idag fått min kuse vaccinerad för flunsan, stelkramp o abortvirus. Var tvungen att lägga till det sista eftersom det kommer "gäster" nästa helg.

Nu tänkte jag fara in till stan å shoppa på mig grejer å äta för x antal tanter imorgon :d:D.

Åhh, vad kul det ska bli!

Vilken härlig katt :laugh:
Den är inte som min sura bondkatt ;)

voff vad bra att du får provjobba nästa vecka, det måste ju vara så att dom är jätte intresserade :bow: Grattis!

Här blir det också våfflor i kväll.

Idag blåser det inte så mycket, men det är ingen sol och inte så varmt heller.
Skulle ge mig ut till stallet och göra klart det tänkte jag, men insåg fort att mina stallskor inte var hemma. Dom har nog gått till dotterns praktik. Det är tufft när barnen får samma skostorlek. Tur att jag är dubbelt så stor som henne förövrigt ;) Annars kanske jag inte hade hade några kläder heller. Fast jag tror inte mina kläder duger åt henne :p

Vi käkade våfflor igår...så gott :)

Kom precis tillbaka från hälsocentralen. Nu går jag på kortison för min andning var inte tillräckligt bra...usel, faktiskt :o . Nu hoppas jag att kortistonet gör sitt snabbt så jag kan börja fungera igen:cool:

Åhh va det skulle vart kul å va med i morron på tantcampen men jag får nöja mej med att snickra här hemma. Gubben ska iväg och handla skivor och reglar sen är det bara att sätta fart i morronbitti med att skotta ut halmbädden :grin:

Anette uppfödare har varit hit och kollat och hon sa att nu var det inga tvivel på vad som är på gång. Magen har ändrat form och juvret har vuxit till mer.

Lova att ni lägger ut bilder och berättar vad ni gör på campen. Vi som sitter hemma vill gärna veta :D

Nu tror jag att Miranda börjar vakna så nu är det full fart igen :love:

du har en mkt bra anledning att inte komma brimmis.. heheh vi far komma till dig nasta traff.. men da kanske det ar jag som maste stanna hemma.. kom nu ihag att alltid ha cameran i fickan, man vet inte om och nar masken kommer ut.. och det skall ju forevigas..
ni kan inte anvanda traktorn att skotta ut halmen? skall du lagga span sen eller? for sommaren menar jag. i folavdelningen blir det val halm.. jag skall endast lagga halm ovanpa vanliga badden med pellets och sen ar det bara att mocka ut det.. enkelt..
bra att du har uppfodaren bakom dig ocksa om ngt skulle handa..

Voffie om du kanner du behover vila ryggen sa stannar du hemma och gor det. Har du ngt backbrace du kan ha pa dig nar du jobbar? skall du vara i plattarna igen eller ngn annan stans?? Bara vila ryggen, for det gor du inte har lol.. val kanske.. du kunde ju ta min bedd och sova i forstas. jag kommer att sussa gott i min kokssoffa.. Men du gor som du vill, ring senare..
Piraja: var radd om de dar luftroren, de kan verkligen stalla till elande om man inte ar forsiktig..

Nu har jag sussat och skall tillbaka till grisarna.. Och fylla pa vatten och borja gora i ordning for kvallen.. toots

Hoppas att ni får en riktigt rolig och mysig helg :)
Och uppdatera varja timme med bildbomber på vad ni gör. :D

Skulle McMarco komma redan ikväll?

Hoppas du får jobbet :)

Själv sökte jag ett perfekt jobb för mej för en månad sen.
10 min hemifrån ( och då bor jag i bushens bush) , 7-11, men jag hade ju inte dagis klart då, så fick söka som intresserad om nån skulle sluta senare :cry:

Och nu har jag dagis, så typiskt!

KL

Vi har också ätit våfflor idag. På ICA :D Filip tryckte i sig 4 "smak-hjärtan" med grädde och sylt. Gratis är gott, var det inte så? ;)

Annars blev det "stjärnor och planeter" till snabblunch. Stjärnorna var falukorv där vi stansade ut stjärnor i skivorna med pepparkaksform. Filip önskade sig potatiskroketter till stjärnorna så vi kallade dem planeter istället.

Det blir "riktig" mat i kväll i stället.

Jag har gjort som Kat. Sovit en stund. Har blivit rätt lite av den varan de sista dagarna.

Kat- Jag kommer nog att få vara på olika ställen. Gissar att de vill testa mig ordentligt. När jag ringde och sökte jobbet frågade de om jag hade maskinvana och det har jag ju. De ville inte ha folk som bara vågar stå och packa (som jag gjorde sist) utan som även vill lära sig maskinerna. Denna vecka blir nog eldprovet. Själv så gillar jag både maskinellt och manuellt jobb.

Sitter och blossar på min el-cigg som kom med posten idag.
känns som en riktig cigg faktiskt, fast utan riktig rök, utan ånga och ingen tjära eller cancerframkallande ämnen.
Är inte så duktig som Cizma och slutar tvärt, men detta kan ju vara ett alternativ..

En cigg med 10 "filter" som ska innehålla 80 bloss vardera kostade 195 kr.

Senast ändrad:

Spännande sak det låter ut att vara. Du får berätta hur du tycker det funkar när du provat ett tag.

I morgon bitti åker pållarna ut ur stallet i ottan, sedan drar jag västerut!

Tycker ni att jag ska ta med mig så att vi gör våfflor till typ lunch? Gärna för mig i alla fall :)

Att jag inte åkte idag bestämde jag mig för igår kväll när Kat ringde. Det hade blivit rätt sent innan jag skulle vara framme, och eftersom jag hux flux fick tag i en hovslagare som kunde komma redan idag så var det en bra anledning att vänta lite med körandet. Nog ett bra beslut, för jag känner att jag är bra rackarns trött! Nu blir det strax Taxi Suss med ett gäng flamsiga tonårsbruttor och på det varm mat i magen, ett litet litet glas rött och sedan nanna kudden. :)

Go kväll... Jesus vad ni skriver... Har man varit bort mer än ett dygn så är det ett hästjobb att läsa ikapp...

Jag gör så att jag gratulerar Brimmis till det positiva beskedet... Brimmis vet att jag drar en lättnadens suck... att det faktiskt var föl och inget annat...;)

I går blev det en sån där hysteriskt sen dag på jobbet igen så jag orkade inte in här då...

Mina damer har inte fått så mycket uppmärksamhet det senaste dygnet.. Men för Fröken grå är en ny runda i skogen i planeringsstadiet... Jag har tankar på att ta ut henne på en rejäl runda i morgon... Tömkörning i skog och mark och jag har planer på att vara ute ett par timmar.. Ni får rapport senare.. På söndag har förhoppningsvis inte piloten några förhinder.. Så då blir det insittningsövningar igen...

BTW.... Piloten... som övningskör med mig har en mamma som bara har körkort för automat.... Det är därför piloten övningskör med mig... Nu har vi kommit fram till att pilotens mor även skall uppdatera sitt körkort... Så nu har jag två elever...:D:D Jag skall övningsköra med både piloten och hennes mamma....

Båda vill ju kunna köra manuellt växlade fordon....

ja vafflor en dag sent ar alldeles utmarkt.. jag har en hel sak med jordgubbs sylt och egg och mjol och mjolk.. du tar med dig vad du vill..
glom inte vaffeljarnet.. jag skall kopa lite saker till sgetti sas i morgon sa vi kan gora sgetti bolognese till kvallsmat.. skulle ngn ta med sig vin/annat att dricka?? sjalvklart har jag en jattepase med ostkrokar och ocksa micro popcorn.. dricker mest vatten har hemma..
beroende pa nar du kommer tant macaroni/andra, for det mesta sover jag runt 1130 och en halvtimme.. sa knacka bara pa dorren. det gor inget om jag vaknar forstas.. maste hamta ho i morgon bitti sa det blir en busy morgon.. och sjalvklart har jag inte fatt mkt gjort har hemma idag.. oh well, ni far leva med det.. glom inte tofflor, golven ar iskalla.. och det skall vara ganska sa kallt sager yr.no sa var ar det inte..
nu skall jag fa in pallar och sen diska lite mer.. och elda pa i brasan.. och ta in maddrasser och blasa upp dem ocksa.. hoppas ju forstas de inte har hal i sig lol.. och sen blir det nog sova.. ar trott, mkt trott, men skall forsoka halla mig vaken nar ni ar har.. toots

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka