Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Vilken fin kisse :laugh:

brimmis vad kul med liten fölis :laugh:

Och till alla er som åker tantcamp i helgen så får ni ha en underbar helg och uppdatera oss medmassor av kort och inlägg om vad ni gör.

Ska nu gå ut en sväng till stallet och se vad som finns kvar efter stormen som varit under dagen :mad:

tant macaroni, var snall och ring mig..

sa har ligger det till. jag ar slutkord. huset ar en svinstia, jag ar en svinstia, stallet ar en svinstia.. och jag pratar om shetet.. mkt shetet.. ni far leva med det och heja pa mig.. jag skall forsoka roja pa koksbordet sa vi kan sitta och ata i alla fall..
just nu kommer tant macaroni fredag och sen resten lordag.. sa vi far mer vafflor hehehe..
jag skall hamta ho i morgon bitti, sen far vi se hur langt jag kommer.. ni far leva med sheten..
och vill namna jag har haft 3 anfall idag, ringde neuro men de sa, du kan vanta tills mandag nar jag skall in i alla fall.. grrr, varfor ar de sa langsamma nar det galler meds?? i alla fall, snon ar kvar, det ar under frys redan och skall elda i afton..
jag ser fram till er komma hit, men vet inte vilket skick jag kommer bli, sa vad som hander hander... eller inte..
nu skall jag fodra hastar.. woohoo..

Eller så tar ni en mystantcamp och softar i helgen, och så tar vi en riktig senare, när du mår bättre och det är bättre förutsättningar att få saker gjorda?

Jaa, jag och bonusen red iväg helt själva för första gången idag!
Jag hade ju sällskap på marken förra gången. Lasse lyssnade bättre denna gången och försökte inte springa på hemvägen.
Vi red ner till vägen och till nästa korsning, det fick räcka då jag inte vill att det ska kännas stressigt för nån av oss.
Trullan gick som en klocka och verkade gilla sitt nya äpplebett.

Det var inte direkt vårvarmt, men med joggisar funkar det :)

32238771.jpg

32238772.jpg

Nu ska jag laga lite mat

Visst har det blåst men ngn storm var det inte hos mej.
Hmm de vilade och fick första sprutan B-vitamin igår,jistanes vad pigga de var idag.
Hade bara tänkt ut o trava lite men det fick allt bli lite galopp oxå.

Senast ändrad:

Grattis och lycka till med kommande fölis!
Saknar allt lille fölisen, nu är hon en läskig unghäst med gott självförtroende. Fast det har ju sin charm oxå. Älskar att titta på de första fotonen på lilla fölis, saknar det allt.

*kl*
Själv ligger jag sjuk, flunsan eller något. -suck, har inte tid eller lust att vara sjuk, skit. :mad:

Det var underligt :confused:
Här har det blåst så jag har inte kunnat sova under dagen, blir nog tufft att gå på i kväll igen. Men efter natten så börjar ja ju inte förrän söndagkväll så jag får väll sova i helgen....
Men nu var det riktigt skönt ute när det slutat att blåsa :laugh: Fördelen är ju att det nästan har torkat upp ute och all snö är borta :D

Och till alla er som åker tantcamp i helgen så får ni ha en underbar helg och uppdatera oss medmassor av kort och inlägg om vad ni gör.

Ja - så kan vi som inte var med sitta här och känna oss............. osociala, ensamma - eller nå't.

//..sa har ligger det till. jag ar slutkord. huset ar en svinstia, jag ar en svinstia, stallet ar en svinstia.. och jag pratar om shetet.. mkt shetet.. ni far leva med det..
..//

Tant Kat. Jag har jobbat med kommunikation, reklam, marknadsföring och varumärkesutveckling i 25 år. Detta är inte vad jag skulle kalla "god reklam" - men jäklar vad jag önskad att jag varit med!!! Kram.

hakar på efter sista inlägget bara..

Hoppas på föl och att allt går bra. Sötaste fölis ever..:love:
Hoppas alla sjuka blir friska.
Hoppas tantcampen blir en full... träff :angel:
Grattis till jobb:bow:

Själv åker jag till Prag på långweekend med familjen, kommer hem på måndag kväll :bump:

Ha det så bra allihop, blås inte bort.

Glöm inte ta en massa kort fr campen, vi andra vill vara med även om vi inte är med :confused: hur lät det ? hmm ...

Ja ja, nu hoppar jag i bubbelbadet, Tjingeling

Hmmm det tänkte jag inte på :(
Men vi får väll hänga på våra forum och ha trevligt där :D
Och tänka på vad är väll en bal på slottet .....

Kat- du är ingen svinstia. Du duschade ju idag ;)

Filip tyckte ju att Kelly var en svinstia igår. Hon var 10 gånger värre idag. Men hon fick se ut sån. Tar det i morgon. Om jag lyckas lista ut hur jag får in kort här via kamera så kan jag visa er. Ni kommer vrida er av skratt-åt mig :(

Nej då, du kan va lugn hon har varit hit och hon sa så här:

"Utifrån vad jag ser och vad ni berättar så är det föl och det som ska göras iordning ska göras nu för det blir snart."

Hon skulle ta kontakt med SLU och höra vad dom hade att säja om provet som togs, vilken felmarginal som finns.

Så nu ska jag mocka ur ligghallen och halma upp den och så ska det byggas mellanvägg och fölväskan ska packas iordning.

Ina har fått sin stelkrampsspruta så nu återstår det väl bara att vänta.

Inget är som väntans tider!

Grattis!
Vad gäller blodprovet så "fungerar" det bara under ett intervall i dräktigheten. Hormonerna som mäts (eCG) produceras bara mellan dag 50 och dag 110 eller östronsulfat mellan 120-150. I ditt fall är provet sannolikt taget för sent.

Senast ändrad:

Så. Nu kan ni gratta mig både till att ha överlistat datorn och till min kommande sten och hårlunga när detta ska redas ut :cool:

GetAttachment.aspx

Hon är lika lerig på andra sidan, under magen och PÅ ryggen. Vad som inte syns är att pälsen är lååååång. Kul!

Kan tillägga att den svartbruna mörka fläcken på sidan är hennes egen färg. Det är den färgen hela hon skulle ha. Även på halsen där hon ser mer brun ut. ALLT det ljusa är lera.....

Voff, om det krånglar med bilen i helgen kan vi säkert lösa det på något sätt:) Hur vet jag inte än, men Västra Götaland borde var inte alltför långt från där jag kommer, måste erkänna att min geografi kunskap lämnar lite övrigt att önska:o

Brimmis - så kul med föl, och det var Voff och jag som skulle springa om det INTE blev något, så nu behöver inte vi :angel: kanske Gubbtjuv trodde annat, därav rykten om hans väntade framfart:p

Kat - uttrycket "lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete" är för mig en ledstjärna, speciellt använt när jag inte vill städa:p Vi kommer att må alldeles utmärkt, och jag tror inte någon av oss tanter är speciellt kinkiga:laugh:

Prinsessan har lyckats sko av sig igår, och hovis var planerad till imorgon så ingen större ide att ringa ut honom till idag för en tappsko. Men hon har plockat av skon mycket snyggt, inga bitar borta eller ojämnheter i hoven (faktiskt hennes första tapp). Jag "grälade" lite på henne - sa att man inte får lämna skor i hagen:rofl:

Innan tappet så var vi ut i blåsten, vi skulle förbi en väldigt läskig presenning som fladdrade, Prinsessan gick efter viss övertalning och pepp (klia manken när det är läskigt funkar utmärkt på henne), syrran blev efter, jag stannade och pratade med en bonde medans jag väntade in henne, hörde syrran gnägga på avstånd, men det trots viljan att följa efter oss så tog det ganska lång tid innan hon kom.

Prinsessan är en väldigt cool och avslappnad häst, syrran är som en duracell kanin som batteriet aldrig tar slut på. Hon kan drypa av svett efter en ritt, bara för att hon skall bestämma och inte får. Prinsessan blir svettig om vi kör hård konditionsträning eller hård "styrketräning". Tänk att två halvsystrar kan vara så olika;)

jag vet att de är du o voff som ska löpa gatlopp...:laugh: de var Kat som förmodligen sussat på soffan o drömt ljuva drömmar.....:p

jag är lika oskyldig som alltid till allting

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka