Sv: Tant och gubbe traden part 6
Voff, om det krånglar med bilen i helgen kan vi säkert lösa det på något sätt
Hur vet jag inte än, men Västra Götaland borde var inte alltför långt från där jag kommer, måste erkänna att min geografi kunskap lämnar lite övrigt att önska
Brimmis - så kul med föl, och det var Voff och jag som skulle springa om det INTE blev något, så nu behöver inte vi
kanske Gubbtjuv trodde annat, därav rykten om hans väntade framfart
Kat - uttrycket "lite skit i hörnen är bättre än ett rent helvete" är för mig en ledstjärna, speciellt använt när jag inte vill städa
Vi kommer att må alldeles utmärkt, och jag tror inte någon av oss tanter är speciellt kinkiga
Prinsessan har lyckats sko av sig igår, och hovis var planerad till imorgon så ingen större ide att ringa ut honom till idag för en tappsko. Men hon har plockat av skon mycket snyggt, inga bitar borta eller ojämnheter i hoven (faktiskt hennes första tapp). Jag "grälade" lite på henne - sa att man inte får lämna skor i hagen
Innan tappet så var vi ut i blåsten, vi skulle förbi en väldigt läskig presenning som fladdrade, Prinsessan gick efter viss övertalning och pepp (klia manken när det är läskigt funkar utmärkt på henne), syrran blev efter, jag stannade och pratade med en bonde medans jag väntade in henne, hörde syrran gnägga på avstånd, men det trots viljan att följa efter oss så tog det ganska lång tid innan hon kom.
Prinsessan är en väldigt cool och avslappnad häst, syrran är som en duracell kanin som batteriet aldrig tar slut på. Hon kan drypa av svett efter en ritt, bara för att hon skall bestämma och inte får. Prinsessan blir svettig om vi kör hård konditionsträning eller hård "styrketräning". Tänk att två halvsystrar kan vara så olika