Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Fått tag på hovis, är ff i Malung och jobbar (skor). På lör fm kommer han troligen och skor gubben. Har utsläpp och lunch så jag är i stallet mellan 8.30-12 ca.

Nej då, du kan va lugn hon har varit hit och hon sa så här:

"Utifrån vad jag ser och vad ni berättar så är det föl och det som ska göras iordning ska göras nu för det blir snart."

Hon skulle ta kontakt med SLU och höra vad dom hade att säja om provet som togs, vilken felmarginal som finns.

Så nu ska jag mocka ur ligghallen och halma upp den och så ska det byggas mellanvägg och fölväskan ska packas iordning.

Ina har fått sin stelkrampsspruta så nu återstår det väl bara att vänta.

Inget är som väntans tider!

Ja där ser man. Vi fortsätter snällt att vänta och vänta på masken i magen. Jag tror på att den har fyra ben jag :D

yeahhhhh vi far se gubbe springa naken genom byn!!!! men nar kommer masken?? vad sa hon om det? undersokte hon ina ens?? alltsa kande pa maggen och lyssnade for hjartljud och sant?? hade hon inget att saga om ankomst datum mer an snart?? men hon har ratt, dags att satta full fart..
sa nu sitter vi och vantar da pa ankomst.. snart....

Spännande!!! Så det verkar som att det blir föl?! Jaja, så kan det gå, allt bestämmer vi inte över...:)

Här blåser det idag, men det är ganska varmt. Plockade av hästarna täcken nu på lunchen, så det kan blåsa bort lite vinterpäls.

Tage är inte så svullen i benet nu, efter Metacam och penicillin, han är ganska nöjd i sin lilla sjukhage, och mumsar sitt hö. Jag kommer ut med en morot emellanåt:d Han hade nog varit enkel att trickträna, så gottesugen som han är jämt:)

Nu ska jag åka och klippa mig. Hej!

Wow...guuuuuuu så spännande:banana:

Jag har trotsat mina luftrör, hovis kom för en dryg timme sen. Jag var med ute där och höll ordning på hästarna. Rocket hade en massa synpunkter på hela idén att stå stilla...fullständigt trist, i hans värld:angel:...Lilly agerade "snorkfröken" och snörpte ihop mulen, dock fick hovis ett vänligt "pill" med samma mule senare...men nu är bådas hovar i fin form igen.

Jag hostade som en galning, hovis höll sig på ett rejält avstånd från mig. Han ville inte ha någon bacill:o...Nu har jag landat i soffan och ska sova en stund. Blev helt slut:crazy:

Haha...Så det var ett föl :D

Då får jag behålla kläderna på och Filip får ha sin knallpulverpistol i fred.

För övrigt så är det INTE min dag idag. Var nere hos vår vänn som har bilverkstad med min spännrulle. Och visst var den helt slut och behövdes bytas. MEN det var inte det värsta problemet. Tydligen så var servopumpen så kass, helt genomslut, att han ville inte att jag skulle köra alls :cry: Det lilla missljudet som vi trodde kom från spännrullen kom alltså från servopumpen. Nu håller han på att panikjagar en pump med tillbehör åt mig. Lägsta pris 3000:- :( De skulle visst vara lite svåra att få tag på. Med en djäkla tur så kunde han kanske få en i morgon genom en kontakt och byter då omedelbart åt mig. Fram till dess har jag bara mina fötter att förflytta mig med. Måste dock använda bilen i morgon bitti då jag har utsläppet.

Nu ska jag sätta mig och totaldeppa :cry:

Grattis! :bump: Då verkar det ju bli bebis!

Sonen har inte spytt igen, fast han ätit gröt, godis, banan och flingor med fil. Kanske han hostade lite hårt och allt kom med upp.
Jaja, de får vara hemma imorgon för säkerhets skull.

Funderar på om jag och bonusen ska ta en ridtur om en stund. Är hyfsat fint väder fast det blåser lite.
Om nu sonen åker på Västeråsjobb hela helgen, så lär det inte bli nåt ridet alls.
Men om han slipper åka, så har han ju sin flytt ändå, men skulle ev ta en paus och komma hem så jag får rida en snabbis :)

...och i morgon (eller i natt) kommer min gubbe hem från Västerås :D

Nä nä.....försök för helvitte inte klara er undan nu med att hitta på några kryphål...

jag har aldrig lovat något så urbota dumt som at löpa gatlopp naken...:eek:

Har tant Kat blitt snurrig tro...de var Voff som ställde ut nakenlöpet offentligt med några andra medlöpare som tydligen fått kalla fötter nu:laugh:

så de där kan du ligga på sofflocket o drömma om....:rofl:

ähh de var väl inte så farligt dyrt....o väldigt tillmötesgående o byta den så snabbt....

Har du inga värre saker o deppa ihop för kan du vara glad...:laugh:

bilar o hästar slukar pengar så är de bara .....bara o betala o skratta ..

Men jag har bara ägt bilen i någon månad. Och fixar inte kompisen den i morgon så ryker ju campen för mig. Tycker att det är så vansinnigt pyton bara.:cry:

Nej nej nej Voff!!! Det får inte hända!! :cry:

Tajger, du kommer väl fortfarande i morgon kväll?

Och snälla söta rara någon. Vägbeskrivningen och telefonnumret till Kat, kan någon klistra in det här igen, eller skicka mig ett PM?? Please! Är stressad som 17 nu, och jag hinner inte leta igenom tråden (trodde att jag sparat det där i en fil, men nix).

Jaa ni, törs man tro på att det är ett föl eller är det en mask ändå?? Ja den som lever får se. I morron kommer iaf Anette uppfödare och tittar hon med. Helgen kommer vi nog att tillbringa i ligghallen med väggbygge och skottning.

I dag har det varit ett tvättäkta april-väder: sol, blåst och snöfall men det var som tur va en kort stund bara! Snön minskar med rekordfart och blåsten gör att gårdsplanen inte blir till lervälling, de tackar vi för!

Får bara Zappa den där :devil: pumpen med lager å allt vad det nu var som skulle bytas i morgon så hinner jag.

Helt plötsligt saknar jag passaten. Eländet står här utanför men den har råkat ut för en olyckshändelse och väntar på försäkringsbolaget.

Man ska visst inte ställa bilen nära en upprest järnstege när det väntas vindar.:angel:

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka