Sv: Tant och gubbe traden part 6
kl sent pa kvallen..
ojoj sa mkt som hander..
fin kisse.. stor kisse.. high maintance kisse.. men mkt stilig kisse.. hade jag tid lust och ork hade jag nog en show kisse...
Voffie: Du far INTE komma om filip har det minsta ont i maggen eller om du har ont i maggen eller aven MAX har ont i maggen.. Jag har knock on wood aldrig haft kraksjukan och vill INTE fa den bacillen har.. lol..
Dijej: Snalla du misshandlade inte din hast.. du sa till henne med en method som hon forstod.. Det gjorde inte hasten illa alls, men vackte upp henne.. Jag slar inte mina hastar, men det har forekommit att de har gjort saker pa ren dumhet dar MIN sakerhet har varit komprimerad.. Da maste de lara sig att sa fa de inte gora.. I ditt fall tycker jag du gjorde alldeles ratt.. Markerade att man INTE blir latt i framandan och om hastens ryttare vill ga ut fran garden gor man det, utan protester..Det ar del av uppfostran. For du markerade innan du slog. En gang tva ganger WHAM!! Och med risk for att bli mobbad.. Samma med ett barn, du sager till en gang tva ganger och sista gangen smaller det. Speciellt om barnet skiter fullstandigt i dig och vad du sager.. Det far deras uppmarksamhet snabbt och effektivt. Och nej det gor inte ont, man slar dem inte utan det ar en whacker endast..
I alla fall, oroa dig inte for att du ar en dalig hastmamma,for det ar du inte. Se bara hur mammahastar behandlar sina fol. Det ar ord och inga visor.. Sov gott...
Tant Cho. fick ditt sms, och gor det.. annars far jag val ta mig en tur till Ullared area i nasta vecka.. om det passar.. Om jag skall fa i ordning sa skall sadlar ut lol. och jag kommer med sadel under armen.. Hoppas allt gar bra med son och han inte behover ga under kniven.. Jag har sjalv haft en som jag gick med i 10 ar innan jag fick surgery. Inte vackert och mkt jobbigt efterat..
Tant tajger, jag skulle saga att du kan fa vara vaffelmaker har ocksa lol.. men jag later dig ha husmors semester fran vaffel jarnet en dag lol.. Jag kan tanka mig vafflorna flog ut mellan alla jarn.. Och gott ar det ocksa..
Brimmis, Du ar inte den enda med shit i hagen lol.. Jag tittade ut idag och var forvanad var all den har godseln har kommit i fran.. och jag ar inte den som springer darute med karran heller.. Skall val forsoka raka ut den som fertilizer sa jag far lite gras igen... Hoppas ju att ha pallar i andra hagar i sommar..
Och i morgon kommer da maskresultatet.. Jag skall ju till stan och sjukhus och kommer inte hem forrann senare.. det blir sa spannande att se om vi skall springa genom byn eller inte.. Gubbe tror ju inte det ar en babies, vi kanske skulle ha honom springa naken genom byn.. dock en mask eller gasbubbla ar inte sa livlig och jag har da aldrig hort talas om en gasbubbla sparka pa maggen.. Ja vad det an ar, full fras fran dag ett kan nog vantas.. LOL.. stackars Ina, en tokvild hingstunge att halla reda pa..
Lobell: glad inskolning gar bra.. De skall nog bada fa ordning pa sina "platser" i grupperna och kommer att stortrivas. Det ger dig lite break ocksa och du kan lasa, jobba pa korkortet eller rida trullan... sistnamnda mest viktigt lol..
Jag sitter har och tittar pa min rora i huset och har bara inte ork till nat.. Morgon dagen blir full genom att jag ar i stan, sen fredag skall jag hamta ho, vilket kanske ocksa sker pa lordag morgon tidigt (nar alla sover). Jag var till GG idag och kopte foder och annat och maste tillbaka i morrn igen for mer.
Jo, i gar natt hade valdemar lyckats riva hela bradvaggen i sin box.. pa sidan alltsa.. ungerfar en meter sitter kvar... Han kan inte komma ngnstans sa det far vara sa tills det blir omgjort.. Och jag skall inte skylla pa lille gubben heller.. Det var ju lost och formodligen ramlade isar.. Forstar ni nu jag ar frustrerad pa det har stallet?? Inget ar helt fardigt, och allt ar och blir rorigt da.. Petra kom upp och hjalpte mig mocka.. I morrn kommer hon att ta ut tant Fjantas halmbadd och lagga nya pellets.. och se till pallar nar jag ar borta.. Dock finns det mkt kvar att gora i stallen, bade madeira och mirris boxar behover mockas ut ordentligt.. Jag kan halla det i ordning om jag far det sa, det ar bara att komma dit.. Oh ja, han som jag har kopt halmpellets ifran har dem inte langre.. sa nu har jag ingen leverantor...Ja det finns i Kil 50km bort.. da blir det att inhandla massor..
Och nu skall jag tillbaka till sangen.. Jag hoppas att alla kan komma till tantcampen och vi far vara friska.. Men posta om det blir forhinder pa ngt satt sa jag kan rakna folk och mat och sant.. nattis yalls..