Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Näee vilken otur,hoppas bara att operationen blir lyckad och att den lille busen håller sej i skinnet under konvalecenttiden.

Dijej
Grattis till det nya jobbet.

Här har det blåst en hel del men varit härlig sol.
Trodde min lilla madam skulle vara lite loj efter den tuffa hoppträningen igår men pyttsan heller

KL

Tajger- Usch vad otur ni har. Ska verkligen hålla en tumme för Tage Hulligan. Du får ta dig ett snack på allvar med honom. Sådär kan han ju inte hålla på och stöka runt och oroa matte och andra buke-tanter.

Brimmis- Så Ina har förvandlats till Katla-draken :D Har du något namn nu då till masken/lilldraken i magen? The Worm kanske eller Mini Katla.

Är mer och mer övertygad om att jag slipper det där nakenloppet :angel:

Nu ska jag montera ihop en smarrig räkmacka och njuta av ensamheten framför tv-n.

Jepp, namn finnes men det väntar jag med ett tag till :angel:

I dag har vi kalasat för vårt äldsta barnbarn Theodore som fyller 10 år i dag. Jösses vad tiden gått fort! Det känns som de var i går vi åkte till BB och fick mysa med första barnbarnet. Och nu har vi 6 stycken guldkorn som förgyller vår tillvaro :love:

Grattis, grattis! Så kul :bump::banana:

Tajger håller också tummarna för att det ska gå bra för Tage.

McMarco nu måste snart all otur runt om kring dig vara slut.

Idag har ja varit och klippt mig och gjort slingor, fårse om jag kan lyckas att få tillbaka mitt ljusa hår igen :crazy: Eller om det vägrar att ge med sig den mörka toningen. Det blev lite ljusare iallafall.

Förövrigt så har jag bara hunnit med det vanliga i stallet och inget annat, tiden går ju så fort och nu ska jag snart iväg till jobbet igen.

Skickar en hög med styrkekramar och peppningar till alla som behöver :bump::banana::bow:

God morgon! Vi har en underbar dag, solen är på väg upp och det är nån minusgrad. Jag tror det blir en riktig vårdag idag:)

Go morron på dej :laugh:

Ser ut att bli lika fint här med och det har börjat blåsa lite igen. Fortsätter det här vädret är snön borta snart, jösses va skönt de ska bli!!

Nu ska jag dra på mej lortkläderna och gå ut till flickorna med lite frukost.

Önskar er alla en riktigt bra dag!

Blå himmel, vindstilla, sol och redan 4+ :)
Nu börjar man se stenarna i sommarhagen.

Blev en snygg jacka på Hööks och istället för salt råkade jag köpa b-vitaminpellets. Jaja, det behövs väl också :)

Ska snart åka på inskolning på dagis. De tyckte att det var kul med pappa igår, och den minste som lyckats med stopp i avlopp, pillat bort på-knappen på tv:n, knappen på perkolatorn, doppat mobil i kaffekopp, osv gav fröknarna ett jättejobb när han var runt och pillade på precis allt.

Tajger: Synd på Tage. Hoppas han blir ok innan sommaren är här.

Brimmis: Är det den stora dagen idag?
Inte för att jag vill hoppa på att springa naken, men jag gissar på gaser i magen :)
men kul om jag har fel ;)

Morning Ladies:) Strålande sol , lite blåst , 3 grader varmt ...o en helvittes massa hästskit som plötsligt dykt upp i vinterhagen..:eek:

Någon har varit lat i vinter....:o

Springaren har lagt sig i träning för Beach 2011 verkar de som...varför begriper jag inte , eftersom de hitintills varit ett elände o hålla han i lagom hull......

Hö ätandet har på 2 dagar gått från 15 kilo om dagen till 5-6 :eek:

vad han hittar att äta i vinterhagen övergår mitt arma förstånd , finns aldrig ett grönt strå i den ens under sommaren..

Nåja ...kräket är piggt o beteer sig som vanligt så tiden får visa om de är något eller inte.....blir aldrig riktigt klok på hästar...:D

Tandläkaren kommer o kollar i munnen bara för att utesluta något där , vilket de inte ser ut att vara men nu i vårtider är gnagande på murkna stockar o granbark ett käärt nöje....granbark i vårtider tycks stå högt på hästars gourme lista....:)

nä nu ä de dags o sadla upp o strutta ut i morgonsolen o bättre på fräknarna......tallyhooooo

Men Tajger...du måste ha försummat dina plikter som mamma till Tage ju ....:laugh: du får ta ett allvarligt samtal melan fyra ögon att är man sjuk får man hålla sig i pälsen....

Är man en alert kille med stort behov av rörelse måste de vara ett elände at stå i sjukhage....vart ska energin ta vägen liksom...

vi får hålla alla tummar o hovar att han fixar de den här gången så ni kan rida ut innan sommaren.....

hur länge ska han försöka hålla sig i pälsen den här gången då....

God morgon alla! Fin solig morgon även här! Katterna rullar sig i solstrimman utanför huset. Tajger: Håller tummarna för Tage - Rulle hade en liknande skada för några år sedan, vet misstänkte griffelbensbrott men röntgen visade att så ej var fallet. Det utvecklade sig till ett maffigt överben så han hade hagvila 6 veckor innan jag fick börja skritta igång.

kanske dax o sätta på unge herrn ett par tjocka tumvantar utan tummar på...:laugh:

lär i alla fall bli ett helsike för han att pilla på allt...men man ska vara nyfiken när man är liten o hur ska man annars begripa hur saker o ting funkar om man inte undersöker dem....:D

han kommer o bli forskare säkert med den nyfikenheten:laugh:

Hahahaha, vårat barnbarn Mathilda den vilda tog sej in på kontoret på dagis när hon var runt 2-2,5 år och tog sej in på datorn och härjade runt och öppnade program som personalen inte visste fanns en gång :D Glömde dom att låsa dörren till köket var hon där och rensade rent i skåpen. Plus en massa annat som bara händer när Mathilda är i farten. Dagisfröknarna gör nog vågen varje dag Mathilda är ledig :angel:

Men goare unge får man leta efter, när hon märker att man börjar tappa humöret lägger hon huvet på sne och säjer "Åhhh va jag älskar dej" och smäller av det största leendet hon har.

Min gubbe bröt griffelbenet hb -03. Var nära att det skulle bli operation då (de hann tom sätta kanyl), men sen ändrade de sig i sista minuten pga hans ålder då (20+). Vad jag förstod skulle de ha skruvat ihop frakturen om det hade blivit op, den satt dåligt till.
I stället för op blev det sjukhage/mindre egen hage i 7½ mån. Första mån bara gå från box-sjukhage. Sen fick vi gå 5 minpromenad 1 gg per dag, som ökades varann vecka.
Hade stadigt stödbandage på det "brutna" benet + stallbandage på det friska första mån. Sen eftersom han hade blivit bättre, fick han dubbelt zincabandbandage+ stallbandage över, det hade han nästan hela tiden tills han kunde gå i vanliga hage igen efter 7½ mån. Första 2 mån i vanlig hage hade han benskydd på hb (det som går ner runt kotan:confused:).
Stod på smärtstillande medicin jättelänge, iaf 4 mån. Fick ut lugnande att ge innan promenad eftersom som pålle var lite stollig, men det funkade inte på honom. Fick även ut lugnade att ge när vi skulle börja skritta igen.
Det benet har spökat sedan dess, är väl extra skört nu. De hittade en kotledsartos på det benet i samband med frakturen.
Troligen kommer den gaffelbandskadan han har nu (ultuna tror att det är gaffelbandet) ifrån frakturen. Så han skos med klackar i bak, när det är barmark.

Min gubbe är likadan. Så fort det blir varmt på våren och snön börjar smälta, så kommer våranorexin...:(
Det finns inte så mkt "gräs" i hans hage än, men det lilla är godare än hösilaget. (Allt är nog godare än det hösilaget...)
Så jag får öka hans lusern, så han får i sig grovfoder den vägen iaf.

KL

God morgon! Här är det redan +6,4 och sol

Idag ska jag fortsätta att jaga min ena JC
Sen åka till Citygross och handla lusern, 2 st hack och 1 lusernpellets. I stället för födelsedagspresent från mamma den 2/4 (fyller då:angel:) får jag pengar i stället, vilket kommer gå åt till luserninköpet:(

Åker sen till stallet, lämpa av säckarna.
Mocka och fixa käk och vatten. Fortsätta att städa lite i hans hage, iaf i hans "lunchhörna".

Ta in pålle och borsta lite. Ta av BoT-bandage han har hb och klämma på benet. Förhoppningsvis får det vara utan bandage sedan. Släppa ut pålle i hagen, byta om och åka hem.

Hemma ska jag ringa lite samtal, men det får vara en hemlis, än så länge...:angel:

Måste erkänna att jag är väldigt avis på alla som kan ge sig ut på en tur i vårvädret. Men snart är jag i farten igen...

Har äntligen lyckats få en natts sömn utan problem. Fick några lättare hostattacker igårkväll när jag la mig men inte så jag kvamnade av...somnade rätt fort och sov i över 8 timmar då maken var den som gick upp till djuren. Så skönt, medicinen gör det den ska:bow:.

Stormade som attan inatt...men jag snusade vidare i godan ro :D .

Fortsätter det så här törs jag nog ta en promis...kanske en liten en idag redan.

Ha en bra dag, alla :)

KL

Mulet, blåsigt +6grader.

Har :devil: ont i ryggen. Verkar som ett större skov är på gång:cry: Jag kom knappt ur sängen i morse utan fick rulla ur den tillslut. Ryggen är precis helt rak och stel. Har tuggat i mig lite tabletter så förhoppningsvis ska det värsta släppa för några timmar iaf. Det kan vara så att det var jobbtestet som utlöste det. Jag kände när jag jobbade att det började stelna till på fel ställen.

I dag blir det att ta det lugnt och vårda ryggen. I kväll blir det stall.

och har hander inget.. skall ivag och hamta pellets och foder till madame (gg avel) och sen fortsatta med stadningen.. kanske flytta tacken som ligger slangda i hallen.. men det skall ju bli kallt igen fredag sa vill inte tvatta och lagga undan annu..
rabarberna var nakefisar i gar natt.. jag glomde och lagga pa fleece jammers och nu i morse hittade jag mirris innanfor dorren medans madeiras hangde fint pa mellanvaggen.. sa det blir att tvatta dem idag ocksa.. kanske torkar de om jag hanger ute, det ar ju lite sol i alla fall.. och lite blast..
i morrn blir det stora staden, inget roligt besok men har ju inte varit dar sedan november. kanske en tur till hooks ocksa.. och det ar ju alltid skoj..
voffie, tank pa det dar med ryggen och ny jobbet.. se om du kan komma i ngn annan placering.. skall ju inte vara ont for att man jobbar..
toots yalls

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka