Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

Då kör vi uppdatering, försöker hålla mig ajour:p

Fredag kommer
McMarco - Våffeljärn, elvisp
Cho3 - Kycklingratäng, sallad, plastätsaker
Tajger - kakor

Lordag kommer
Idavallen - Vin
Grodis – godis, chips, grönsaker o dip och ev tzatziki
Mirameja – Kaffe, Saft, frukt, toapapper
Voff - Köttfärssås

Kat, jag kommer att ha motorsåg med, borrmaskin och annat bra att ha slänger jag också in i bilen, tänkte att eftersom det finns plats i bilen så fyller jag på:laugh:

Voff - vad kul med jobbet, och synd om din medis, saker händer så fort.

Brimmis - denna fölväntan måste vara ett rent :devil: för dig, jag är nyfiken som bara den

Piraja - hoppas att medicinen tar snabbt så du kan njuta av att ta det lite lugnt - men det betyder ju att du skall ta det lugnt också:rofl:

Igår skrämde min prinsessa slag på min ridkompis, hon skall rida henne när jag är borta nästa helg. Tyvärr visade hon hur vig hon är, vi travade bredvid varandra och kompisen drog iväg, så då visade hon humör och bockade så att det enda som syntes var en svans och ett par bakben i luften:grin: Men hon är mjuk även om det lutar och hon försöker inte kasta av, så det är bara att ta det lugnt.

Ridkompisen - "du sade att hon kunde bocka, men det där!!!"

Mitt svar var, nu förstår du varför jag hamnat på halsen på henne ibland vid barbackaturer:p Men hon är ju snäll och höjer upp huvudet direkt hon känner att jag far framåt, och då kan man bara hoppa tillbaka.

Hon är aldrig elak utan vill bara uttrycka en åsikt:laugh:

Bockande hästar har jag sett prov på idag.... Jobbade 4 åringen på lina i dag... eller jag började med det för att avsluta jobbet med tömkörning.
Damen hade en del synpunkter på nyordningen om att hon faktiskt måste börja anstränga sig lite...:D

I galoppen kom de... en hel serie med bocksprång... Yiippiikayey.... Sen insåg hon att det var minst lika anstängande att fara omkring på det viset som det var att göra som jag sa... Så hon samlade ihop sig och jobbade på riktigt bra sen.

Idag kom en tendens till böjning i vänster varv.. Så vi fortsätter att jobba på med promenader för hand, jobb på lina och tömkörning och sen lite insittningsövningar.

Tömkörningen gick bra efter att hon fått ladda ur sig lite energi... I tömkörningen jobbar jag med fokus på lydnad... vill ha henne lyhörd för mina kommandon och alert på tömmen...

Det gick över förundran bra. Hon var mycket samarbetsvillig....

Usch... jag håller tummarna för att det går bra till slut...
Ser dagligen liknande händelser i jobbet.....

Kram

Men åhhhh, jag hoppas innerligt att det går bra för dom :( Usch, man blir ständigt påmind om att livet är här och nu.

Men snälla vän, vad elände det händer runt dig:( Kram och hoppas att det inte är allt för allvarligt.

Jaa du, att vänta är ett elände på riktigt och allra helst eftersom jag inte är helt 100 på att det är en fölis, ena stunden är jag tvärsäker och nästa börjar jag tveka på att det jag ser är rätt, jag vill ha det bekräftat av vet.

Vi skickade ju in blodprov som visade negativt men........jag har läst om flera som gjort dräktighetstest och fått neg svar men så har det iaf dimpit ner en fölis och eftersom hon är en bra bit över 300 dygn så sjunker ju dräktighetshormonerna ju närmare fölning man kommer.

När man sen lägger i hop alla saker, och det är många, som avviker från hennes normala beteende och att hon börjat fylla juver och att vi känner sparkar.............Jag vet varken ut eller in längre :crazy:

Jag vet inte så himla mycket mer nu än för några timmar sedan men jag har fått höra att hon är någorlunda ok. Blir nog kvar på Ackis lite till, kompisen som pratat med hennes man sa att han trodde en vecka. Det låter ändå relativt gott, så det blir nog bra. Hoppas jag. Den här vägsträckan precis söder om Uppsala är det 90 på så det var nog en hel del änglavakt med i bilden.

Tänk så fort saker kan hända!

Uj uj här är man borta några dagar och vad det har skrivits.
Näee nu får det allt sluta med att hända otäcka saker runt dej,måste ju ta slut på allt elände ngn gång.

VoffHoppas att det går bra på jobbtestet.,och ta hand om din medis,usch hemskt.

TajgerHur går det med pållen?

BrimmisTycker allt att det låter som om en avdelning är på plats,när vår var dräktig så var hon tvungen att gå själv sista månaden,hon var som en bålgeting.

kara nan skall det aldrig sluta for dig tant macaroni?? lova att du kor forsiktig hit och ha inte brattom. har dig hellre sent and aldrig.. sand feel better till stallkompis..

det ar midnight, jag har sovit, men madame Emma var ute och jag kan inte sova om hon inte ar inne och i sang.. lol. ar som den varsta mamma har.. ja jag vaknade och ropade pa henne igen. ingen kisse men det tog inte mer an ngn minut forran hon var pa fonstret och knackade.. sa det var bara att slappa in.. nu har hon atit och kurat ihop sig i sin sang. snart fladdrar det nog bade fran henne och mig dar.. vi snarkar bada tva lol..

nu skall vi sova.. forresten, Madeira borjar bli riktig sur karring ocksa nu. Allt hon vill gora ar sta och sova och vila sig, kommer de andra for nara aker oronen bak och sur fejset kommer fram.. Stackars Mirri forstar inget alls.. han vill ju bara leka och nosa under svansen.... nattis yalls

Snart dags att sova, men måste ju skriva först :)

McMarco: Usch! Nu får din otur vända! Hoppas stallkompisen blir ok igen.

Voff: Hoppas du får jobbet!

Piraja: Krya på dej!

Nu har jag glömt en massa andra, men ger alla en kram om det behövs :)

Ang tantcampen är det jättetråkigt att jag inte kan komma, men så är det när man skaffar småbarn igen :crazy::D
Jag kommer på pensionärsträff när de är 18 :)
Hoppas ni håller oss uppdaterade med kort och skvaller.

Och blir det träff igen, vilket jag tror, så kommer jag på den.

Annars händer inte mkt här. Vet inte om jag är lite vårdeppig. Inget lockar riktigt och känner mej lite låg. Men det vänder väl lika snabbt som det kom.

Blev påmind om en sak jag förträngt under den långa vintern när jag tog in hästarna för en stund sen. När det töar så blir det riktigt blött och lerigt runt och i hagar, och hästarna får leriga ben :cry::mad:

För att inte tala om all lerig utrustning:crazy:
Eller annars så missar man campen pga jobbet,morr här ska en annan slita hela helgen.

vi kommer att sakna er, men det blir fler tillfallen.. ni far alla komma till sommaren och sla upp talt i tradgarden och njuta av vackra sunne. Rottneros park, ar helt underbar och som hyresgast kan jag ga in "bakvagen" och da kostar det inte skjortan.. plus allt skoj som hander i byn har.. och pinto, tank positivt.. ha ett leende pa lapparna, folk undrar vad du ar upp till for bus hehehe..
lobell, du far trana extra barnen att halla sams och ta hand om de sma sa du far husmors semester.. forresten har du tankt ngt mer om skagern? vore kul om du kunde komma..
NU ar herr blunder har.. natti natti

Nja vete sjutton om jag kommer att ha ett leende i helgen när jag missar att träffa er.
Visst tältcamp,finns kanske ngt vi kan hjälpa till med om inte allt blir klart till helgen.
Och så invaderar ett gäng galna tanter och ev. gubbar byn :D

Jag ringer ju 112 lite då och då, gamlingar har en tendens att behöva service genom er emellanåt. Jag brukar tänka på det, att vilket jäkla jobb ni har som får sitta och ta emot samtal från hysteriska, chockade, förtvivlade och förvirrade människor (alla är ju inte lika luttrade som jag när Olga 93 har trillat och brutit lårbenshalsen ... :crazy: ). Gissar att det kan krävas ett och annat innan ni fått ur en del så mycket uppgifter att ni är med på vad som hänt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 696
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter