Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

*Morgon*

Har sovit några timmar...men jisses alltså, så fort jag lägger mig drar hostan igång och det tog flera timmar innan jag hittade ett läge där det var hyfsat lugnt. Medicinen gör verkan men det går långsamt. Jag lär somna i soffan idag för jag är urtrött!!!

Snön fortsätter att smälta! Det är glädjande. + grader hela dan igår upp till 10 och så var det +7 hela natten och nu är solen på väg att värma upp ytterligare. Håller nu tummarna för att min lilla plan blir helt isfri denna dag så jag kan jobba lite häst :D

Fridens;)

ja jag skall ju bygga om stallet i sommar och lagga en cement platta och flytta in uteboxarna i ladan.. sa jag far mindre spring och alla pallar ar i samma utrymme.. 2- 3x3 boxar och en 3x4.5 box samt en 3x3 temporar box dar jag anvander mig av cattlepanels som vagg.. Fanta lever val inte for evigt och mitt mal ar att vara nere till 2 hastar, eventuellt 3.. och vill inte ha mer boxar da det ar sa latt att samla pa sig en extra palle..
Har har deklarerats.. \Jag far en hela 67 kronor tillbaka pa skatten hahaha.. ute ar det sol och temp fros i gar natt men nu +5. Vatten/Lera finns i hagen.. oh well, skall val leva med det ocksa en stund.
Fortsatter min stadning men det blir trangt i "sovrummet" tills vi har fatt saker upp pa vinden etc. Det gar ju att lagga in en madrass i mitt sovrum ocksa.. sa fredagsganget far val sova dar och jag tar soffan i koket.. Ar ju van att sussa dar..

Piraja, du kanske maste lagga en wedge under madrassen sa att du sitter och sover sort of.. Det ar lattare pa luftroren da. Hosta ar hemsk.. Snorig nasa overlever man men hosta ar jattejobbig och sen far man ont i magen av allt hostande.. Bara nackdelar.. Hoppas du blir bra snart..

Dags att fa ut pallar och sen satta igang igen.. toots yalls

Jag ringer ju 112 lite då och då, gamlingar har en tendens att behöva service genom er emellanåt. Jag brukar tänka på det, att vilket jäkla jobb ni har som får sitta och ta emot samtal från hysteriska, chockade, förtvivlade och förvirrade människor (alla är ju inte lika luttrade som jag när Olga 93 har trillat och brutit lårbenshalsen ... :crazy: ). Gissar att det kan krävas ett och annat innan ni fått ur en del så mycket uppgifter att ni är med på vad som hänt.

Ja, man måste klara av pressen, det är inte ett lätt jobb alla gånger.
Det uppvägs ändå av glädjen och känslan att kunna hjälpa människor i nöd.
Det är många..

Just nu verkar det vara en babyboom :D

Jag har också deklarerat nu på morgonen och får knappt 400 kronor tillbaka. Inget att boka en resa till Aruba för med andra ord :cry: Nåja, det var tillbaka i alla fall, och inte tvärtom och det är alltid något att vara glad över :D

quse, kul med bebispåringningar. Det måste ju i alla fall för det mesta vara lite skoj :laugh:

Jag törs knappt skriva det här, ni måste tro att jag bara ljuger och hittar på snart. :angel:

Min hovslagare som jag bokat till på måndag ringde just. Han har kapat av sig ett finger :eek:

Stackarn, det är jättesynd om honom! Och om mig, var ska jag nu hitta en lika snäll och trevlig, och duktig, hovis med så kort varsel?! Jag får lyssna med mina jobbarkompisar, jag vet att ett par av dem har en annan som de tycker bra om.

:eek:Nu måste väl måttet vara rågat:crazy: ... Stackars dig och stackars hovis. Nu håller jag tummarna för att det negativa flödet vänder bort och släpper inte lite positivt kring dig!!! Kram!

Jippie!!! Tjoho!!! Jag har fått ett nytt jobb!! Är så glad!! Slipper sälja min älskade häst! Har inte varit så glad på länge, har därför inte skrivit här.

Kunde jag jula hade jag gjort det i hela huset!!!!:bump::bump:

S. ( Som har ett löjligt flin på läpparna!!)

Hm, jag som tänker komma upp och hälsa på dej senare. Nu vet jag inte om jag vågar :crazy::D
Får ta med första-hjälpenlåda.

Grattis till nytt jobb Dijej :bump:
Skönt att du slipper oroa dej för hästekonomi.

Här har varit så fint väder idag. Lite blåsigt, men nu börjar man se lite barmark och åkern och en del av hagen har fått sjöar. Lerigt vid insläppet osv.
Väntar bara på att Lasse ska börja rulla sig. Trullan har aldrig rullat sig ute hittills , och hoppas att hon låter bli.
Försökte vila en stund förut, men väcktes 4 ggr av 8-10 flugor som surrade mot rutan. Då är det vår!!

Ska snart åka och handla saltsten och lite annat kul om jag hittar nåt.
Hoppas på att hitta en bra vårjacka.

Här är också soligt och (jätte)blåsigt.Är lite kluven:bra med blåst så snön går bort fortare men dåligt för jag vill inte göra något med hästarna när det blåser.

Eller rättare sagt,vill inte rida.Gå med dom kan jag göra (båda två igår)men även det tar emot en del,saker som far omkring och stalldörrar som slår så fort man försöker öppna:(.Ska iallafall ut nu och göra ett försök,får bli kort promenad med H.tror jag.

Lite trist att inte våga rida för jag var ledig igår och slutade tidigt idag och hade planerat att rida båda.

SUPER-DUPER GRATTIS dijej!!! :banana: :banana: :banana:

Vet hur det känns att vara arbetslös, timmknegare och jobbsugen. Jag provjobbade igår för ett nytt jobb då jag får för tok för lite timmar där jag är nu. (någon undrade om jag fick betalt när jag provjobbar och det får jag naturligtvis :) )

"Nya jobbet" ringde idag och undrade om jag kunde jobba ikväll med (16.00-01.00) men sambon har åkt till Västerås för jobb till på fredag så jag fick tyvärr säga nej. Någon måste ju ta hand om sprutten här hemma. Kändes inte bra att säga nej :( Bönade och bad att de skulle ringa f.o.m nästa vecka när sambon var hemma som vanligt igen. Var tydlig med att jag verkligen ville komma tillbaka. Hoppas nu inte att detta gör att de väljer någon annan. Men vi har verkligen ingen barnvakt dessa knepiga tider :cry:

Det är rätt nära till lasarettet så det ska nog gå bra lobell :D

Vilken blåsdag (som Nalle Puh sa) det är idag! Jättesynd tycker jag när det har varit så fint väder i övrigt. Det blir inte så gärna något ridande i sådant här väder eftersom Leo blir så himla på tårna och reagerar på minsta lilla. Lite småtrist eftersom jag haft hur mycket tid som helst idag.

Vi har också haft jätteblåsigt. Men det positiva är att blåst+11 grader varmt+ SOL= bort med snö, is och vatten.

Det lovas sol de närmsta dagarna och flera plusgrader. Det får bli ett pass på gärdet i morgon. Det är ju egentligen medis dag men eftersom hon mår dåligt över sin kompis så har hon "paus" till helgen. Hon ska hjälpa stallisarna med Kelly då och så tar hon nya tag nästa vecka.

Filip har dagisförbud resten av veckan. De hade skickat hem flera barn med magsjuka idag. Filip var givetvis där. Får hålla tummarna att han klarar sig. Men jag håller honom hemma å han inte riskerar att smittas. Och eftersom gubben skruvar på det sista på Västerås IKEA-restaurang så kommer jag inte ut i någon skog på Kelly på flera dagar.

Men nu är paddocken näst intill isfri :banana:

Vi överväger redan nu att släppa ihop Kelly med araben och nordsvenskan så får Busen ta den mindre vinterhagen. Busens ägare har börjat mocka ur och göra fint i paddockhagen. Kanske vi kan rycka upp staketet som delar den itu och få den ridbar redan till efter helgen. Hoppas, hoppas, hoppas....

Du får snart jobb, du med. Men den där :devil: JC:n kan ju ta och gömma sig någonstans!! Detta har jag fixat själv och han får inte ett öre!!! Mohahaha!!

Hmm, kanske skulle bli JC istället, de tjänar ju ganska bra på arbetslösa. Snacka om bra timpeng, alltså om han får 8 stycken nya arbetslösa till sitt företag på en dag och arb.förmedlingen ger honom 9000 per arbetslös. Det blir 9000*8=72000. Får alla jobb genom honom så får han 2000 till/arb.lös,
2000*8=16000. Då har vi 72000+16000=88000. PÅ EN DAG!!!!!! Varje möte tar en timme.

Skatt= 88000*0,68=59840 kr/dag

Detta är hypotetiskt!! Men gud vad mycket pengar!

Leker med tanken att om man är JC och tjänar så mycket pengar räcker det ju med att jobba en dag i månaden!!!

Tack alla ni som grattat mig!!!

S.

*Summerar dagens väder*

Sol - Värme - Regn - STORM - Sol - SNÖ - STORM - ...o.s.v. April som tjuvstartat månne???????????????:confused:

Dijej - Grattis!!! Kul med nytt jobb, och att du kan behålla pållen!

McMarco - vågar vi ha borrmaskiner, grepar och sånt i närheten av dig till helgen?:eek: Stackars din hovslagare.

Här har vi varit på återbesök på kliniken idag, ombehandlad i fram enligt plan MEN...griffelbenet var av i bak efter klanteriet i boxen, så det blir operation på måndag:( Stackars Tage, det blir sjukhage ett tag till...

Men det ska väl förhoppningsvis bli bra, vet en av ridskolehästarna som hade samma, han är fullt igång utan problem efter det.

Vi har haft ganska vårigt väder här idag, 9 grader och sol en del av dagen iaf. Inte riktigt klar himmel, men nästintill:) Det är på rätt väg!

Men kära nån vilket elände med Tage stackarn!! Då får vi hålla tummarna för att op går finfint på måndag då.

McMarco; nu får det väl räcka med elände snart!!

Dijej; Grattis till nya jobbet :bump:

Men vilken dag det varit! Solen har skinit hela em och det har blåst som 17 hela dan och järnspikar va snön har tinat bort. Det är ju såååå underbart så man tror inte att det är sant!

Men jäklar va hästskit det kom fram i hagen! Herre min je, att 2 hästar kan möka ur sej nåt så in i norden mycket skit :eek: Gubben tog traktorn och mockade ut en hel massa skit, tackar så mycket!

Kat, masken frodas och buffar och rör sej som bara den :angel: Ina liknar mer o mer en eldsprutande drake så fortsätter det och bli värre så blir det delning av hagen.

Jippi,i morron är det onsdag och sen är det torsdag :bump: Får dom akutfall igen så ringer jag ut nån annan!!

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 696
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 311
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bilköp och hundbur
  • Akvarietråden V