Tant och gubbe traden part 6

Sv: Tant och gubbe traden part 6

svar inte.. i mitt hus far man tval i munnen nar man sager fula ord.. och inse att du far bara borja anvanda din nya gamla phone igen.. sa du vet vad du gor hahahaha...
nu har jag inhalerat min sallad, funderar pa dessert men nej, ar rund nog som det ar.. det blir val sangen och herr blunder.. varldens basta somnmedel..

gubbe, dromde ljuva drommar gjorde jag inte. mer som en nightmare om ngt.. hahaha dock skulle det varit en syn, med redneck och fraknar och spetsbyxor.. glom inte att ta med springaren eller lilleman.. da kan vi gora en film och visa pa youtube...

Hallå på er!
Efter en underbar dag på sjukhuset,där vi inte blev skickade hit o dit,inte fick sitta o vänta i evigheter mellan doktorerna och fick gjort allt vi skulle,fick mat,gott kaffe och en härligt god kaka till,så är jag äntligen hemma.......
Absolut ingenting gjordes o vi är tillbaka på ruta ett.......
Två AT läkare tittade,behövde hjälp av sin chef som var upptagen,vänta,lääänge..
Han kom,tittade,tarmen hade rymt tillbaka i hålet,förmodligen pga allt klämmande.
Ville ta ultraljud,vänta,vänta,vänta.Många akutfall o fler bara kom......
Hungriga,törstiga o svettiga.Stall o hästar som väntar,hundar som vill ut. Vi gav upp!
Väntar dock på ultraljud/röntgen nästa vecka.
Får åka in akut om det skulle bli ont,feber osv, i helgen.
Just nu har han inte ont o var väldigt glad att få åka hem!

Så,av denna enkla anledning så kommer jag inte iväg på tantcamp i helgen:devil:
Attans,hade sett fram emot det!!
Ni får ha det så kul ni som kommer iväg!
Carre,Lobell,Pinto o alla vi andra som får vara hemma,får väl träffas här!
Alltid kan vi väl hitta på nåt att klaga på......
Eller för den delen,glädjas över!

Just ja!
Brimmis grattis till en fölunge!!!:laugh: Eller mask.....:mad:

Vems katt var det nu då? Glömt
Skitsamma! Härlig kisse iallafall:laugh:

Voff underbart att det finns fler som är lika bra på att lägga in foton som jag:angel:

Har jag glömt något/någon? Förmodligen;)

Digbil, du verkar väldigt insatt i detta med provtagning :laugh: Provet blev taget omkring 290-300 dygnet så då var det som jag trodde att hormonhalten i blodet avtagit precis som det gör på oss människor.

När jag nattade dom nyss så stog jag och kände hur det sparkade i magen på Ina. Måste säja att jag ser fram emot det här med skräckblandad förtjusning :eek: Hur ska jag klara det här?? Men varför skulle jag inte fixa det? Och jag har ju mina bästa uppfödare att ringa till om/när det kör ihop sej :D

Hakar på alla andra, vill se och höra ifrån er på tantcampen minst 1 gång i timmen :angel:

Voff, väntar ff på kort på Kelly lortgris :bump:

Nu är Peter hemma och han LOVAR att ha en lektion med mig imorgon ang hur man lägger upp foton. Kul fredagsmys :D

Godmorgon alla - eller morgon.. natt borde man väl säga. Vet inte varför jag är uppe och yrar omkring vid den här tiden på dygnet men det KAN kanske bero på att jag slocknade på soffan kl 19 och vaknade 00.30??:angel:
Dethar hunnit bli fredag den 25 mars och därmed vår Maine coon-kisses fyraårsdag. Detta firades med lövbiff. Bifogar några bilder på födelsedagsbarnet. Fluffig: vilket praktexemplar du har. Superfin! Jag älskar den där färgen! Jag har aldrig ställt ut min, jag tror han är lite klent byggd för att vara hane.
Bifogar några bilder på födelsedagsbarnet. Hoppas alla får en fin fredag med mycket "fredagsmys".

Födelsedagskalas mitt i natten
IMG_1784.jpg

Vinterpäls på
IMG_1423.jpg

Visar magen
IMG_3272.jpg

Växer han mer får vi skaffa större skrivbord
IMG_9250.jpg

De två nedersta bilderna är störtsköna! Vilken katt! Kompisen försöker kränga en, eller helst två Maine coon-ungar till mig, men jag är bestämd och säger nej, nej nej, nej!! De är så söta, och sonen (11 år) älskar dem så det är livsfarligt att hälsa på hos henne just nu :rofl:

Starling, åh stackars dej som sovit klart mitt i natta!! Hoppas att du somnade igen. Vilken fin missekatt och grattis till den oxå :laugh:

Voff, jag väntar på ett resultat av din intensivlektion :D

Och nu ska jag gå ut till flickorna och göra undan morronstöket för vid 9 kommer lilla vilda Miranda hit och ska vara här hela dan. Vi ska ha fredagsmys heeeela dan ;)

wow vilken magge och hur mkt har som helst.. ser nastan ut som mina bullar i harmangd...ngn far garna posta bulle grooming har pa buke for de som inte har fb..
men hipp hurrah for kisse pa fodelsedagen.. jag sander garna lite oxfile i posten till en san kisse..

tant macaroni, jag tycker din son ar valdigt klok. med tanke pa mogel och den andra som far till kissehimlen sa kan ni ju ha EN liten kisse till.. inomhus.. och nar son flyttar hemifran far han ta med sig kissen... tank vad varmt och skont ngt sa harigt kan vara en kall vinternatt. tarna blir alldeles lyckliga.. hur gar det forresten med sonens ridlektioner? blev det ngt mer med det eller?? han far praktisera och komma med pa skagern nasta ar lol..

och pa tal om skagern.. som jag kommer ihag just nu ar det migsjalv, mirameja voffie och min kompis anne som ar 90% .. har jag glomt ngn? Hade tankt vi tar skagern mote over weekend..for 1 april maste vi boka trippen..och allt sant..

Tantcampen.. solen skiner idag. det ar minus darute men hoppas for varmare grader senare.. Tror det skall vara sol hela weekandan.. Om inget annat sa kanske vi kan fa upp brador i Mirris box sa han inte forsoker hoppa in till Madeira och folet nar det ar sa dags.. Jag har ingen koll vem som tar med sig vad i mat och dryck vag. Frukost mat finns det har, lite i alla fall.. Dock inget brod, sedan jag sallan ater det.. Vi kan ju ata spagetti, kopte 4kg haromdagen lol..
Nu skall jag ta ut pallar, och hamta ho.. toots till yalls.

KL

God morgon! Har hostat halva natten, har ff sviter av flunsan som började för 4 veckor sedan...:(
+1,2, sol pch blåsigt här. Ska ev bli regn i em:(

Idag har jag inget att göra, förutom att jaga mina JC (fick tag på en igår:banana:) och stallet.

I stallet blir det vanliga: mocka, fixa käk och vatten. Ta in gubbe och borsta lite. Arnika på svullna hbkotan. Olja in hovar och spraya rötan. Ev städa lite i hagen.

I kväll ska jag ringa hovis för "date" lör fm, förhoppningsvis kommer han på fm. Har både utsläpp och lunch, så jag är i stallet mellan ca 8.30-12. Ska bara sko fram, bak är hyfsat nyskott.
Drog ur tåbrodden ur bak igår, han går bättre utan. Så fort all snö och is har försvunnit åker hans klackskor på i bak igen. Han har sin gamla gaffelbandskada (ultuna tror att det är det:confused:) hb, som gör att han går på tå med hb:cry:

Hade oxå hellre varit med på campen men måste man jobba så måste man.
Inga problem är det bara lugnt på jobbet så kommer jag vara här,ska ju göra 30 timmar natt from ikväll:crazy:
Hoppas sonen inte blir sämre i helgen,helg och akuten ,usch.

Voff, jag väntar på ett resultat av din intensivlektion

Tålamod min kära Brimmis. Den som väntar på något gott...... Gubben jobbar och tar "kursen" med mig i em.

Kan säga att både Kelly och jag hostade och nös i morse när lereländet skulle av. Två fulla grepar med lerig päls åkte ut på dyngstacken.

För övrigt: Jag kommer inte att få bilen lagad i helgen. Zappa har inte fått tag i någon pump :(

"Nya" jobbet ringde och ville att jag skulle komma och jobba hela nästa vecka. Heltid! Måste ringa dagis och försäkringskassan nu och fixa och dona. Det jobbiga är att jag måste ringa mitt nuvarande jobb och ta ledigt nästa helg. Kan inte jobba heltid 7 dagar i veckan. Då går försäkringskassan i taket och jag går ner i partär......

Jag vet. Men jag har ingen lust att ringa dig :D ;)

Liknande trådar

Hästmänniskan Samma som forut.. Rent chat om allt, speciellt vara pallar. Bild pa pallar, er sjalva, barn hundar makar/sambor, katter , diskmaskinen...
97 98 99
Svar
1 967
· Visningar
114 688
Senast: Tajger
·
Hästmänniskan Flytta traden om den ligger fel... Jag fryser, enormt.. det ar sa hemskt att jag inte vill vara ute i stallet/ladan.. gor saker fort...
2
Svar
20
· Visningar
3 306
Senast: moholmarabs
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Appar
  • Vad gör vi? Del CCVIII
  • Tjockistråden 4