Sv: Tant och gubbe traden part 6
KL
God lunch! Eller vad man nu kan kalla det...
Hade utsläppet, så jag var i stallet runt 8.20. Släppte ut alla 4 pållar. Blötte betfor till middagen + gubbens middagshink. Vägde upp hösilage till alla 4 mål(ingår i utsläppet).
Storstäda gubbens box, bytte vatten i båda hinkarna. Sopade gången. La in gubbens middagshösilage i baljan (har en murarbalja för grovfodret), lusern + original i lusernhinken (upphängd hink). La in middagsmaten i mathinken (har en lös hink på golvet). Mätte upp ny lusern, original och middagsmat till i morgon. Slängde i en liten näve betfor i båda hinkarna, annars dricker gubben inte...
Tog in gubben igen för avborstning och pyssel. Skorven fick lite ÄC på sig. Arnika på svullna hbkotan. Lite hovspray på undersidan av hovarna + olja på hovväggarna. Rätta till täcket som alltid åker på sniskan
och släppte ut i hagen igen.
Packade ihop det halvtjocka vintertäcke för hemfärd (när jag får skjuts hem), ska nog packa ihop det tunna vintertäcket med snart. Han har nu ett fleecefodrat regntäcke ute/inne.
Lunchade pållarna vid 11-tiden. Byte och åkte hem. Ska nu äta ravioli till lunch. Är hemma ensam, päronen har åkt ner till syrran i Tystberga över helgen, så jag är hund och kattvakt.
I morgon kommer förhoppningsvis hovis vid 13-tiden och skor gubben i fram
Hoppas att han har guckan med sig...