Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
kl
Här är ett strålande sommarväder
.Tog sovmorgon och sedan promenad med hunden innan jag sadlade H.
Den här veckan har jag ridit varannan dag och de två senaste gångerna har hon varit otroligt jobbig eftersom hon tvärvägrat att gå till och från.
Idag hade jag med hunden och det brukar vara ett bra sällskap.Till att börja med gick det också jättebra,skrittade och travade bl.a på den skogsväg där vi hade älgkänning häromdagen.
Problemen kom när jag på hemvägen vek av från vägen för att rida i kanten av en åker till hygget,alltihop är gamla invanda ridvägar,där ville hon annorlunda och så var det tvärstopp
.
För att göra den tråkiga historien kort,jag väntade ut,jag hoppade av,ledde,hoppade på o.s.v tills det lossnade.Inget roligt alls!
Jag börjar för första gången på allvar fundera på att skaffa en annan häst.Det hjälper uppenbarligen inte med det tålamod och den tid som jag ger henne och jag har inte kunskap nog att klura ut hur jag ska ta henne.
Mot detta talar att jag verkligen älskar denna häst och på något sätt beundrar hennes starka vilja och envishet.Det har ju också periodvis varit mycket bättre än vad det är just nu så hoppet finns ju alltid att hon på något sätt ska "ge" sig och inse att allt blir mycket roligare för oss båda då.Kanske inte är riktigt så som hästar tänker ,eller
.
Jag har också börjat göra noteringar i almanackan för att se om det finns något mönster,tänker på brunst,sist det var stora problem var 4 veckor sedan.Måste ju gå en tid innan det går att se något samband.