Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Såsom varande en " utböling " i detta illustra sällskap får väl även jag torka av högerkardan o hälsa välkommen.....:D

Fast lite måste jag ju muttra....tant hm..nja...de är väl diskutabelt...med den åldern...:laugh:

Nåja vi är inte så kinkiga ...så kliv på du.....fast här använder tanterna pall vid uppstigandet på sina pållar , de lär väl knappast du behöva till " raggsockorna.." men d är klart tanterna hävdar att de är av omsorg om hästens rygg o sadeln....:laugh:

Alltså Syrran...undrar om ni får ha så kort vila mellan passen...vi fick göra om skiften för några år sedan pgs av ett EUdirektiv som stipulerade minimum 11 timmars vila mellan passen.......nu vet ja inte om de gäller enbart för att vi jobbar hela nätter...18- 07----men dina pass låter inge viadre...

Tack, nja så aktningsvärd ålder har jag kanske inte kommit upp i ännu;) men känner mig som en gammal tant ibland i kroppen iaf även om jag har barnasinnet kvar. Nja tror att jag ska klara att häva mig upp på "raggsockorna" utan pall men annars så är jag en flitig pallanvändare självklart för pållarnas skull;):D

Nä... vi får inte ha så kort vila .... egentligen.... Men det finns visst någon klausul någonstanns som medger att man kortar dygnsvilan ner till 8 timmar en gång i veckan.... Vilket per automatik blir 2 gånger i veckan hos min arbetsgivare av någon anledning...

VIdare finns det regler som styr veckovilan... Och den spräcker jag också så det stänker om det nu den kommande perioden...

Har 26½ timmar sammanhängade veckovila vila på på en tvåveckorsperiod.. Enligt reglerna skall det vara 48 timmar vill jag minnas.... Men inte heller den regeln gäller min arbetsgivare vad det verkar...

Nåja... De biter sig själva i tummen om det upprepar sig för ofta... :cool:
Då lämnar jag den här tjänsten.... Det finna tomma stolar på andra avdelningar dit jag är varmt välkommen om jag bara vill....

Och så kan jag inte låta bli att berätta att jag har varit ute och ridit även i kväll med ett mycket bättre resultat än på fm:).

Nu tog vi oss direkt till åkern,hon klev förbi det ställe vi fastnat på några gånger men sen var det väl något i skogsbrynet som hon måste titta på;),älg antagligen.

Men nu stannade hon ju av en orsak som gick att förstå och blev aldrig tjurig utan vi tog oss sakta framåt steg för steg så det kändes bra.Tack Piraja(?)för tipset att picka med spöt på bogen,det funkade väldigt bra,mycket lättare än att sitta med skänklarna hela tiden:).

Annars har jag bara klippt gräset denna lediga dag,här är så varmt nu så det tar emot att göra för mycket.Jag har ju en massa ved som ska in men den får vänta lite till.

Välkommen hit önskar sydlänningen här på listan.

Häst och kattägd typ från Helsingborg som har 20 år till pensionen!:D

Välkommen MamaJustify!!!

Här har första riktiga semesterdagen börjat närma sig slutet. Jag har varit på shoppingrunda och väntar nu på att en sadel ska komma så jag får prova den på herr Raket. Så spännande!!! Det är en förhållandevis billig sadel, Valley Head TomGus Trail. Jag behöver nämligen inte en flashig svindyr historia...än ;) . Känns bättre att ta grunderna i en billigare variant som ändå är av god kvalitet. Dessutom är det i skogen vi befinner oss mest och vad är bättre än en trail-sadel då...??? Jag var nära att ta en Double C classic reiner men jag tävlar inte i reining så det känns som lite fel...annars var den riktigt trevlig, även den för en rätt överkomlig peng:p. Double C Nevada Fancy är för svängd...Trail Apache är också för svängd...så hoppet står till Valley head nu då...:cool:

När beställningen var gjord käkade vi onyttigt på Max, for sen och hämtade makens söner, tillbaka till Birsta och handla mat...när vi väl kom hem var det redan kväll. Avslutade det hela med att fira in semestern med tårta och jordgubbar...sista dagen dom sålde färska sådana idag...:d.

I morgon ska jag jobba häst, plocka vinbär, fixa med stall och loge. Hovis är på G den här veckan samt att jag ska träffa ägaren av Västanå Turridningsföretag då jag hittade glas på en av deras stigar...så på onsdag ska vi träffas och försöka ta bort allt där :D . Kul att få ansikten på namn i trakten och träffas. Hon blev jätteglad att jag hörde av mig och att jag håller på med hästar så hon hoppades vi kunde utbyta tjänster och sånt framöver.

Ska bli spännande ;)

Tänker inte ta åt mig äran för det ;) ...knack med spö måste någon annan ha sagt...jag föreslog knack med skänkel men allt som fungerar är bra. Underbart att höra dina framsteg :D

Det här med dygns- och veckovila. Det går inte ihop sig på mitt arbete heller. I vårt lönesystem där vi lägger in våra scheman kan det vara långa listor med ilsket röda stoppmärken. Jag har förståelse för att det blir så, schemaläggarna som ska få ihop våra arbetstider har inget lätt jobb, jag vet för jag har suttit med när jag har lämnat förslag och visat på behov på bemanning. Vi är helt enkelt för få huvuden och skulle behöva ha ett antal deltidare till. Men det har arbetsgivaren naturligtvis inte möjlighet att tillgodose ... :mad:

Tack så mycket:)

Vad är billig sadel för dig och för er andra?? Vore kul att jmf, gissar på att vi ändå hamnar på rätt olika siffror;)

Tack så mycket:)
Härlig tråd det här verkar vara:laugh:

Även här är ju en för liten bemanning orsaken till vansinnig arbetstider, och kommenderingar... Men till skillnad från dig så har jag ingen förståelse för det.. :D

Jag anser att jag inte skall behöva plikta med min hälsa och fritid för att inte arbetsgivaren kan se till att det finns resurser att täcka behovet.

Får jag vara med? Jag uppnår om några dagar den aktningsvärda åldern av 60, så åldersmässigt borde jag i alla fall vara kvalificerade. Kanske överkvalificerad, för jag har sett att flera här är i 30-årsåldern ;-)
Jag är westernryttare sen åratal tillbaka, tävlat lite på D-C nivå genom åren men nu vete 17 om jag kommer iväg nåt mer. Har börjat känna av mina år....
Tränar gör jag i alla fall och har just köpt ett nytt 4-års quartersto efter Sierra Scheme. En jättego och snäll tjej, inriden för ett år sen och nu nyss igång satt igen. Lite att börja från början. Sen har jag ett 14-årigt quartersto som har reininglinjer och är en krutgumma, men mycket, mycket snäll och mån om att vara till lags. En tredje häst i stallet: Inackorderad maxad c-ponny, fd fälttävlansponny men numer westernriden. Alla tre är fuxar med lite olika röda nyanser. Ingen tanke bakom, bara blev så...
Ska bli kul att delta i den här tråden!

Inte är du överkvalificerad inte.... Vi är flera som har lämnat 30 strecket långt bakom oss....

Välkommen skall du vara i alla fall...

du platsar helt klart..:laugh: äkta tant ju...de där 30+ är ju bara plast tanter..:D hästeriet har ju inga åldrar..de är bara huvudet o kroppen som sätter käppar i hjulen ibland...

3 hästra ..då håler du dig i gång i alla fall. välkommen ska du vara

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix