Sv: Tant & Gubbtråd Part 8
Angående att vänta ut häst som inte går på transporten:Egentligen har inte jag heller det tålamodet men en viss vana har jag ju fått genom åren med denna häst,om man säjer så...men jag svär inombords,och ibland högt men då med "snäll"röst så hon inte hör vad jag säjer
.
Kommer ihåg första gången jag skulle hämta in henne från hagen-grimman gick bra att få på men hästen vägrade röra sig framåt.Jag hade aldrig varit med om en häst som betedde sig så och blev helt ställd.Vad gör man liksom?Hade kanske kunnat piska fram henne men det hade varit riskabelt,hade det misslyckats(och det tror jag det skulle gjort för hon är en häst som tar strid) så hade hon aldrig litat på mig.Och jag har ingen som kan hjälpa mig för det mesta så jag måste fixa det ensam.
På den vägen är det,jag har fått vänta ut henne många ,långa timmar både vid intag och ridning men de sakerna har blivit bättre med tiden.Lastning har jag inte tränat så mycket,är inte ute med hanne så ofta och då har det fått vara,tiden räcker ju inte alltid.
Tanken är att vi ska ut i morgon i allafall men då får jag hjälp med lastningen.Vi använder linor och det har ju gått bra hittills.
Har satt på sommardäck på transporten idag!På tiden,va?Har även fixat lite småsaker på den.
Lasttränade idag också.Hon gick in efter dryga timmen
och åt ur hinken framme vid bommen.Långt kvar innan jag skulle kunna lasta själv men ändå framsteg!
När transporten nu ändå var kopplad passade jag på att åka till tippen,5 bilbatterier,skrot,gamla militärsadeln och en hel del annat åkte bort.Skönt att bli av med!
Köpte mig ett par grimskaft till,en flyveil och foder på Rosens.
Och vädret:Här har regnat mycket till och från hela dagen med sol dessemellan.