Tant & Gubbtråd Part 8

Sv: Tant & Gubbtråd Part 8

Finns inget så mysigt som föl:love:...

Syrran, är glad att du är hel och hållen.

Vi har haft sommarvärme här...ÄNTLIGEN!!!!!!!!!!!!!!!!!! Vandrat på promenader med hundarna, njutit i solen samt ridit Lilly och haft Rocket på släp. Nu är det i blötaste laget fortfarande men vi trotsade det och plumsade iväg. Finns en hel del snö kvar på nedersta täkten så vi höll oss där. Isigt i skogen så där ger vi oss inte in än. Jag är nöjd :)

Vid 20-tiden såg jag plötsligt hur ett svart moln tornade upp sig över berget så jag skyndade mig ut för att plocka in hästarna. Hann precis...sen kom REGNET, nu ryker väl den sista snön:idea:...hoppas jag ;)

Men åhhhhhhh va söt liten pålla :love: och grattis till lilla tjejen!

Och så lessamt Cho med dina föl :cry:

Jösses syrran vilken tur du hade!! For ju i backen på en mjuk åker jag med när handleden gick åt h-vete! Så det är ingen garanti att kroppen håller fast det är mjukt underlag :grin:

Jösses syrran vilken tur du hade!! For ju i backen på en mjuk åker jag med när handleden gick åt h-vete! Så det är ingen garanti att kroppen håller fast det är mjukt underlag :grin:

Sant... och lite tur skall man väl ha här i livet...:D
Sen kanske det är liiiiiite skicklighet också.... Ja inte att trilla av menar jag då.. utan att våga ramla av utan att ta emot sig med händerna....

Jag har i min ungdom tränat judo... Fallteknik är en stor del av den träningen.. Att lära sig ta emot sig med kroppen och inte med händerna... Helst rulla i hop sig... Lite av det sitter kvar än i dag... Det märker jag främst när jag är ute och jagar och snubblar eller halkar... Tar aldrig emot mig med händerna utan varje fall brukar bli en form av kullerbytta...

Samma sak i går... Det var axeln tog i marken först... och så en kullerbytta och sen upp på benen direkt med hjälp av farten.. Det sitter i ryggmärgen på något vis... Jag hoppas att jag aldrig förlorar den förmågan... Dock är musklerna stelare nu för tiden... och hur väl man än ramlar för att spara skelettet... så stela muskler som får sig en körare av en ovan rörelse är svårare att komma i från.

KL

Go´förmiddag!;)
Här i Uppsala har vintern kommit tillbaka:(. Snöat hela natten, snöstorm nu:(
Ska iväg till stallet och gubben efter lunch ca.
Göra det vanliga där - mocka, byta vatten, packa hö till morgon och lunch. Lägga in hö till middag/natt - han har fri tillgång i boxen.
Lägga in middagsmat + lusern. Göra morgonmat. Mäta upp ny middagsmat + lusern till i morgon.
Ta in gubbe för avborstning och kolla hovar. Linda om hb (han har det lindat nu pga gammal skada). Ge Flexijoint + Prascend i munnen.
Ev byta täcket om det är blött. Han har fleecefodrat regntäcke nu över sin "pyjamas" (fleecetäcke inne).
Ge mellis och släppa ut i hagen igen.
I morgon ska min kompis klippa honom, det blir samma "frisyr" som han har haft hela tiden, halvklippning. Om inte vädret ställer till det...

Sant... och lite tur skall man väl ha här i livet...:D
Sen kanske det är liiiiiite skicklighet också.... Ja inte att trilla av menar jag då.. utan att våga ramla av utan att ta emot sig med händerna....

Jag har i min ungdom tränat judo... Fallteknik är en stor del av den träningen.. Att lära sig ta emot sig med kroppen och inte med händerna... Helst rulla i hop sig... Lite av det sitter kvar än i dag... Det märker jag främst när jag är ute och jagar och snubblar eller halkar... Tar aldrig emot mig med händerna utan varje fall brukar bli en form av kullerbytta...

Samma sak i går... Det var axeln tog i marken först... och så en kullerbytta och sen upp på benen direkt med hjälp av farten.. Det sitter i ryggmärgen på något vis... Jag hoppas att jag aldrig förlorar den förmågan... Dock är musklerna stelare nu för tiden... och hur väl man än ramlar för att spara skelettet... så stela muskler som får sig en körare av en ovan rörelse är svårare att komma i från.

Det var nog mkt skicklighet!!!!! I morgon måste jag bestämma om jag ska starta min första dressyrtävling, LD!!!! Man får tom ha ledare!!! Jag bara undrar om hjärncellerna kommer att kunna arbeta under de 3 el 4 min som programmet tar. Snart 60 och aldrig tävlat, men det är väl aldrig försent brukar man ju säga!?!

Åh, vad roligt! Klart du ska prova:) Vi håller tummar och hovar så får du berätta imorgon hur det gick. Heja på:bump:

Å, vad kul! Det är precis vad jag vill göra också, tävla i dressyr på ytterst basic nivå, har inte tävlat sedan tonåren och det var LÄNGESEN!:cool:

Lycka till och uppdatera oss om hur det går!

Idag är min kropp väldans trött och sliten. Det har varit en intensiv vecka med mycket jobb, fölvak, första dagarna- oro, ut och in ur hagen med mamma och baby beroende på väder och vind. Och idag kom Neva hem från "vintervistet", det är sex veckor kvar tills hon ska föla och hon måste få bo in sig här hemma igen.

Jag har nu ont i varenda del av kroppen känns det som, plus att luftrören kittlar och svider och jag hostar varannan minut ungefär. Lite time- out nu hade suttit som en smäck!:crazy:

Åh vad roligt att tävla dressyr, jag hade tyckt det var jätte roligt om jag kunde hitta nån Blåbärs dressyr eller liknande. Bara för att få en bedömning och känna lite tävlings nerver igen.

Men va kul! Klart du ska vara med o dressyra!! Jag hoppade min första hopptävling nu i vintras, är dock "bara" 43 år.... men någon gång måste man ju börja, eller hur?
Lycka till!

Nej huvva syrran, man ska inte ta emot sej med händerna när man trillar av. Det var det som var så konstigt för jag tog inte emot mej när jag for i backen och ändå gick handleden åt skogen :crazy: Shit happens...

Fjorden, men jösses vad modig du är!! Håller alla tummar jag har :D

Cornelia, hoppas allt är bra med lilla fölis!

Min Winnie fick en liten supersöt halvsyster i morse :love: Hon ska heta Euphoria. Måste åka dit och fölgosa nån dag!

I morronbitti ska jag åka till grannbyns ridhus och titta på Ar, Christofer Dahlgren från Hällekis ska ha kurs där. Spännande!

Vad kul med AR, jag har nästan vågat anmäla mig till en kurs i slutet av maj- med Yazz, min kära virrpanna, som jag har ridit lite AR på för många år sedan ...

Christofer Dahlgren och hans fru hade en arabhingst, Expert, som jag lämnade min Kanoria till för betäckning för ett antal år sedan. Tyvärr blev det inget föl, men jag fick se hur fantastiska de var med sina hästar, och blev verkligt inspirerad till att lära mig mer om både trickträning och AR!

Här händer roliga saker minsann:).Fjorden: Det ska bli spännande att höra hur tävlingen gick och Cornelia:Gullig fölunge men var den inte vääldigt stor?Hoppas på fler fölbilder från dig framöver:).

Min ridtur idag var riktigt ok även om det inte var mer än ridning i stort sett rakt fram,några sidförflyttningar bort och fram på vägen och några volter på vändplanerna i skogen är vad vi får till;).

Hon stannade på ett av tramsställena och även en gång när hon trodde vi var på väg vänster,hemåt,men jag ville åt höger.Det tog dock max 5 minuter så gick hon vidare,lite skillnad mot tidigare evighetslånga kamper så jag är helnöjd med henne:).

Va kul det var den lilla stund jag var på Ar-kursen!! Hade alldeles glömt att jag skulle dit och kika när jag lovade sonen att jag skulle se efter barnbarnet Miranda :eek: Hur glömsk får man vara egentligen :confused:

Men det jag fick se var mycket bra grejer så jag skulle testa på Winnie på kvällskvisten när Miranda åkt hem men då började det störtregna så vi avbröt och tar det i morron istället.

Oj vad han var duktig den där Christofer!! Blev väldigt imponerad över hans kunnande och hans förmåga att få folk (mej :angel:) att förstå direkt vad han var ute efter och syftet med det hela. Blir kurs, eller clinic heter det väl egentligen jag är väl gammalmodig :o, igen i juni och då ska jag vara där heeeela dan och bara lära mej så mycket det bara går!

Men nu är det dax att krypa till kojs för i morron blir det kalas för älsklingen min som fyller år :love:

Tack,Brimmis:)!

Glömt att berätta att senaste månaden har hon gått med mig in i stallet nästan direkt varenda dag,vet inte vad som gör det men är väldigt glad för det:),blir lite full i skratt när jag skriver detta för jag hör hur det låter,en så basic sak,har man en häst som lyder så tänker man inte ens på det.

Nu ska jag verkligen ta tag i lastträningen också,bäst vore om jag kan ordna en bil som kan stå här med transporten kopplad till.Lättare att träna dagligen då,det är trots allt lite bökigt att koppla transporten av och på varje dag.

När jag lasttränade hrmmm, förra sommaren :o ooops, måste ta tag i det igen!! Jo, då iaf så pallade vi upp under bakkanten på transporten och lade ordentliga stoppar framför hjulen så att den inte kunde röra sej när dom klev på. Ett tips bara om du inte vill hålla på att krångla med bil varje gång och det man pallar upp med kan ju ligga kvar tills det är dax att åka iväg.

Va härligt att hon börjat släppa på det där med att gå in i stallet oxå!! :banana: :bump: :banana:

Kul att här är lite aktivitet:)

Tävla, njae, har nån liten plan på att kunna rida nån CR-dressyr i sommar, vi får se. Ska iaf rida upp LA:3 i dressyrgruppen där jag tränar. Spännande:crazy:

Brimmis o Mirameja, har ni inte stödben på transporten? När vi lasttränade ponnyn fällde vi bara ner dem.

Jo,det finns nog stödben på min men det är en gammal,gammal sak så dom är antagligen fastrostade.Men det måste jag kolla upp,annars kanske jag kan göra som Brimmisföreslog.

Nej, inga stödben på min transport.

Men vilket skitväder vi har haft hela dan! I morse när jag klev upp var det ett tunnt tunnt snöskikt men efter en liten stund började det kräksnöa och så har det fortsatt till fram på em då övergick det i spöregn och nu på kvällskvisten övergick det i snöblandatregn istället :eek:

Fyllde de små hönäten och hängde in dom i ligghallen så damerna skulle kunna stå inne under tak om dom ville men ville dom det?? Nähäää då, dom har varit ute i skitvädret precis hela dan men innan det mörknade gick dom äntligen in så nu hoppas jag att dom stannar inne resten av natten.

Liknande trådar

Hundhälsa Startade ju tidigare en tråd om hur voffens bakben "hakade upp sig". (http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=1189608) Gjorde...
2 3
Svar
53
· Visningar
9 643
Senast: Philosophia
·
  • Låst
Utrustning Hittade denna gamla tråd men den känns ju minst sagt gammal och de flesta red runt i börjes sadlar där. vissa av er kanske var med i...
Svar
1
· Visningar
941
Islandshäst Visst börjar det bli dags att sätta nya mål inför det nya året!? :D Vad har hänt under 2012 och hur vill ni fortsätta in i 2013...
2
Svar
31
· Visningar
5 800
Senast: FreSus
·
Hundhälsa Långt inlägg! Jag postade för ganska exakt ett år sedan en tråd om min hund som äter grus, lera och sand. Kände mig riktigt uppgiven...
Svar
7
· Visningar
5 081
Senast: SandraM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama