Tandvårdsförsäkring

Fast hon hade ju dragit ut två visdomständer? Så innan dessa var utdragna hade det ju blivit ganska dyrt i alla fall, eftersom just visdomständer som de misstänker kommer behöva dras ut gör att det blir dyrt. Senaste tre åren har jag enbart gått på kontroll var 18:e månad, trots det betalar jag 255:- (visserligen två gamla rotfyllningar som sagt, men tandläkaren uppgav att det kommer bli billigare perioden efter att mina visdomständer är borta).

Jo jag menade nu alltså, att hon inte behövt betala 255 kr nu, om två utdragna visdomständer var det enda hon hade "i bagaget" vilket jag tolkade det som?

Sen verkar olika landsting (tandläkare?) resonera olika. Jag får laga hål nästan varje gång =( Och har fått dra ut en tand akut när det hade blivit karies under en lagning och hela tanden inflammerad (jag ville hellre dra än rotfylla). Två ggr fått laga "i mellantid" (inte vid bokad kontroll utan mitt i). Men de höjer mig inte - vilket jag tackar för.

Sen verkar olika landsting (tandläkare?) resonera olika. Jag får laga hål nästan varje gång =( Och har fått dra ut en tand akut när det hade blivit karies under en lagning och hela tanden inflammerad (jag ville hellre dra än rotfylla). Två ggr fått laga "i mellantid" (inte vid bokad kontroll utan mitt i). Men de höjer mig inte - vilket jag tackar för.

Ja, jag höjdes extremt mycket när jag bytte tandläkare/mottagning (samma landsting då dock)! Jag ifrågasatte för jag får alltid höra att tänderna och munnen är tipptopp, rent och fint osv men fick inte så mycket till svar. Men jag vet många som betalar mindre än mig som har mycket risigare tänder.

Liknande trådar

Kropp & Själ Nu börjar tandvårdsförsäkringen på folktandvården fasas ut i mitt län och jag har börjat titta på privat försäkring då mina lagningar...
Svar
0
· Visningar
403
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Vissa människor saknar ju empati. Men varför finns empatilöshet egentligen? Har den något funktion för människans evolution? Hur kommer...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 992
Senast: Tualma
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 089
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 561
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar