Tandproblem

Hedda_007

Trådstartare
Köpte ett russ för ca åtta veckaor sedan. Tre veckor innan han kom till oss blev hans tänder kollade och vargtänder utdragna. Nu har han dock börjat få svårt att tugga sitt hö. Äter inte upp så mycket och det syns att han har svårt att tugga. han är bara tre år så det kanske är tandlossning på gång? Brukar de få svårt att tugga då? Tänderna borde ju inte vara vassa eftersom de kollades och gjordes i ordning för bara 12 veckor sedan. hur ofta behöver man kolla tänderna på unghästar?

Sv: Tandproblem

Tittade i almanackan. Köpte honom 16 oktober. Har alltså bara haft honom i fyra veckor. (känns längre). Alltså är det bara sju veckor sedan han kollades.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 482
Senast: Freazer
·
Juridik & Ekonomi Jag var till veterinären med en av hundarna i tisdags för att fixa tänderna, veterinären kollade på honom för ett par veckor sedan och...
2
Svar
32
· Visningar
3 451
Senast: MiniLi
·
Hästvård Hej på er, I väntan på att veterinären ska ringa upp så lägger jag upp en tråd här i hopp om att någon kan ge mig lite råd. Bakgrund...
Svar
4
· Visningar
1 072
Senast: netschjen
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 130
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Bästa ledtillskottet?
  • Intressanta uppfostringsmetoder?