Tandläkaren ??

Sv: Tandläkaren ??

Kallelse får de gärna skicka, men inte färdigbokade tider. Om jag inte specifikt bett om det. Alltså det är ju lite OT och en struntsak för de flesta, men jag har väldigt svårt för det. Det är som att skicka ut medlemskort och sen måste man ringa för att INTE bli medlem, liksom, det är åt fel håll! En lapp med 'nu är det dags för infoträff, ring oss (eller logga in) och boka en tid!' är för mig lite trevligare.
Får skylla mitt humör på hormontablettkuren jag tar just nu :p

Jag ber om ursäkt för att mina svar kan tyckas vara lite retliga, men jag har mens och borde ge mig själv bukeförbud.

Jag ska i ärlighetens namn säga just det du själv skrev, att det är ett I-lands problem och att jag inte förstår din irritation. Men så tycker jag själv att förbokade tider är rätt ok, visst krånglar det ibland när det blir dubbelt bokat, men det går att ordna. :)

Hon har ju en privattandläkare är väl bättre då att avboka tiden och ställa ev. frågor till sin privata tandläkare?

Men hur tusan ska folktandvården veta att just HON har privattandläkare som TAR EMOT barn? Eftersom hon redan varit på sådan träff genom sin privattandis så är det ju bara att avboka och berätta för FTV hur det ligger till så att de inte kallar barnet nå mer.

Du nämnde en hormontablett...:p Tror det är den som spökar för du måste väl inse att det är ett Big Time I-landsproblem du har. Ditt landsting har gjort en satsning på din årskull som kostar massor av pengar och engagemang för att förebygga dålig tandhälsa. Se det som ett frikostigt erbjudande, tänk på vad det skulle kosta för dem att ringa runt och fråga vilken tid som passar var och en och oftast är man väl inte så stenhårt uppbokad som föräldraledig att man inte hinner komma alternativt avboka.

När jag var på det där mötet med min son fick vi information om kostvanor och en tandborste. Dessutom tog man ett skrapprov på sonens tunga för att se ifall han redan hade för mycket bakterier i munnen - minns inte siffran men ett visst antal barn har förhöjd mängd bakterier och större risk för karies och dessa kallar de tidigare än vid tre år för att hålla koll. Visst lever vi i ett fantastiskt land?? Min svärfar (född -41) har berättat att han hade kompisar i lumpen som passade på att få löständer när det var gratis i lumpen, det har hänt en del på 50år.

Jag lärde mig en del på kostinformationen, bla att russin är det sämsta man kan ge sitt barn, i samma division som cocacola vad gäller tänderna.

Tycker du ska gå - med eller utan hormonpiller :rofl:
Ja så känner jag också!

Jag gillar inte folktandvården pga en elak tandläkare som behandlade mig illa, men när systemet funkar, och det gör det inte där jag bor, så är det ju jättebra! Mina barns kusin är 5 år och går var tredje månad för att han har flera början till hål som börjar bli stora, alltså en del så det är ju inte bara ett. Hur ska FTV veta att just TS är bra med sitt barns tänder? Det finns massor av föräldrar som INTE är det ju.

Men hur tusan ska folktandvården veta att just HON har privattandläkare som TAR EMOT barn? Eftersom hon redan varit på sådan träff genom sin privattandis så är det ju bara att avboka och berätta för FTV hur det ligger till så att de inte kallar barnet nå mer.

Har jag sagt något annat? Det är ju bara att avboka tiden. Hur svårt ska de vara? Man behöver inte ens ha en privat tandläkare för att göra det!

Här görs det första "besöket" hos BVC, dit är det också frivilligt att gå. Allt är frivilligt.

Eftersom man själv kan logga in och boka tid så skulle det ju inte innebära något som helst extrajobb från deras sida :idea:. Ja, om det hade funkat då, just nu har de ju tekniska problem och måste därför stå ut med avbokning OCH nybokningar istället. Och alla är inte 'bara föräldralediga', jag jobbar faktiskt halvtid till exempel.

Att landet är fantastiskt, att vi FÅR komma på info är jättebra, att de satsar - det skriver jag under på. Vill bara INTE ha färdigbokade tider. Speciellt inte efter att jag fick en sån nån gång som aldrig nådde fram till mig och jag fick betala 700 spänn för utebliven tid, fast jag inte ens bokat den eller visste om den.

Jag ber om ursäkt för att mina svar kan tyckas vara lite retliga, men jag har mens och borde ge mig själv bukeförbud.

Haha vi båda är en jättebra grund för konstruktiva diskussioner ;) Att det är ett I-landsproblem är väl en grav underdrift, det är bara ett sånt Ilandsproblem som stör mig. Kanske för att jag lider av en lätt fobi för att ringa just såna samtal (läkare, tandläkare, frisör, BM, - u name it) och det ger mig ångest och har hållit mig vaken 3 nätter nu innan jag ÄNTLIGEN kunde ringa igår och 'lösa knuten i magen'. Av vissa ansett som löjligt, men jag funkar bara så. Jag GÖR sakerna ändå nuförtiden men för mig är det så onödigt, det är inte ett så ovanligt problem som man kan tro. Alla har olika knutar inom sig och det här är min. Andra är rädda för spindlar, vilket jag kan tycka är löjligt, men det gör inte deras rädsla mindre.

Det var ju dessutom egentligen inte ens det tråden handlade om, men nu kände jag att jag kanske var tvungen att ge en förklaring till min överreaktion. Ja, och de j*vla tabletterna då. Har gått hälften av kuren nu, det är inte roligt, jag börjar känna mig paranoid :crazy:

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag är stolt och måste få skryta lite och eftersom ingen i vanliga livet känner till mina problem så får ni lyssna på det! Jag har...
2
Svar
20
· Visningar
1 845
Senast: Blyger
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
49 50 51
Svar
1 018
· Visningar
33 025
Senast: netia
·
Hundhälsa En lång historia. Malinois hane på nu snart 2år som förra året i oktober fick svårt att gå på hårda underlag. Testade vila en vecka...
Svar
10
· Visningar
1 978
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 116
Senast: Barbabelle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar