Tandläkare

B

Borkan

Jag vet att detta hör till hästvård, fast lite utrustning oxå... Sitter bettet rätt..osv Hoppas den får va kvar! :)
Jo, Jag vill gärna ha lite info från er som varit till tandläkaren med pållen, eller haft tandhygienisten ute. Vad kostar det? Vilket är bäst, ska jag ta ut en hygienist första gången? Så vitt jag vet har pållen inga problem i munnen men jag vill förstås förebygga... Ska man åka till Mantorp eller till Torbjörn? Eller som sagt ta hem en hygienist? Hoppas jag får svar i den här kategorin för jag får inte det under hästvård!! :crazy:

Vi har vart med pållen hos Torbjörn. Är verkligen jätte nöjd. Pållen min har haft problem med munnen och betten. Nu har vi fått hjälp att hitta bett som passar. Växlar mellan ett rakt tränsbett och ett 3-delat med fasta ringar då vi tävlar lite dressyr. Även problemen som fanns inne i munnen är lösta. Vi är båda jätte nöjda!

Första besöket brukar kosta runt 2000 kr och sedan så brukar de rekomendera återbesök en gång om året om det ej är några problem som måste rättas till tidigare. Återbesöken för oss brukar gå på 1500-1700kr ungefär.

Min hästtandläkare kommer ut till stallet.
Han gör ingenting som inkluderar lugnande. Då får man åka hem till honom.

Man måste vara några stycken i stallet för att han ska komma ut och då kostar han 750:-
Superduktig med hästarna. Ingen häst som krånglar eler bråkar nä5 han är där. Min höll nästan på att somna för hon tyckte det var så skönt när han pilla i munnen. :)

Benny Landen har jag för mig att han heter. Kan kolla nogrannare hemma och skicka ett pm med nummer om du vill :)

Åk till en hästtandläkare så får du en riktig koll.

Ingen riktigt seriös tandläkare behandlar i stall, det är för dåligt ljus där. Behandla ska man bara göra på klinik.
Jag har ju "min" tandläkare till ponnyn då. Vill inte skriva ut något i tråden, men du kan PM:a om du vill veta mer :) .

Liknande trådar

Samhälle I vårt kvarter löper gatan så att den slingrar sig fram, detta för att sänka hastigheten förstås. Inget konstigt där. Det är relativt...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 813
Senast: LadySara
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 275
Senast: lizzie
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 283
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 222
Senast: Hazel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Stor enkel hundras med lagom driv