Sv: Tänder!

Så himla stor är hon ju inte, hon blir nio månader i morgon. Hon biter inte förän hon ätit färdigt, så om jag har bra koll kan det hända att jag slipper bli biten =)

Det är mysigt eftersom det är så mycket näthet och gos. Att se hennes ögon lysa upp och den lycka hela hon utstrålar när hon får syn på mitt bröst, det är mysigt!

//Julia

Så himla stor är hon ju inte, hon blir nio månader i morgon. Hon biter inte förän hon ätit färdigt, så om jag har bra koll kan det hända att jag slipper bli biten =)

Det är mysigt eftersom det är så mycket näthet och gos. Att se hennes ögon lysa upp och den lycka hela hon utstrålar när hon får syn på mitt bröst, det är mysigt!

//Julia

Haha okej, upplever exakt samma sak med flaska fast jag slipper läckande tuttar :D Sen är jag i och för sig inte bekväm med tanken att ha ett såpass stort barn som Elias är vid mina boobs. Har aldrig tänkt så innan jag blev mamma själv. Så därför är jag nyfiken hur tankarna går hos andra!

Haha okej, upplever exakt samma sak med flaska fast jag slipper läckande tuttar :D Sen är jag i och för sig inte bekväm med tanken att ha ett såpass stort barn som Elias är vid mina boobs. Har aldrig tänkt så innan jag blev mamma själv. Så därför är jag nyfiken hur tankarna går hos andra!

Stort barn?! :eek: Han har väl knappt hunnit bli född ens!

När jag ammade tyckte jag aldrig att Sam var för stor. Nu när jag slutat känns det konstigt att tänka på att han skulle amma nu. Men om jag fortfarande ammat hade det säkert känts helt normalt. Så det är kanske därför du tycker det känns stort att amma ett barn i Elias storlek :)

Jag tycker till exempel att det ser helt fel ut med 3-åringar som springer omkring med napp, men det är nog för att Sam själv slutade när han var 6 månader....

När jag ammade tyckte jag aldrig att Sam var för stor. Nu när jag slutat känns det konstigt att tänka på att han skulle amma nu. Men om jag fortfarande ammat hade det säkert känts helt normalt. Så det är kanske därför du tycker det känns stort att amma ett barn i Elias storlek :)

Jag tycker till exempel att det ser helt fel ut med 3-åringar som springer omkring med napp, men det är nog för att Sam själv slutade när han var 6 månader....

Ja men så är det säkert! :)

Det tycker jag med i och för sig :D Slutade han självmant? Eller har du nåt bra knep o dela med dig av?

Med nappen? Han totalvagrade allt som inte var mitt brost fran 6 manader till ett ar. Sa tyvarr, inga bra tips :D Innan dess kunde jag ge flaska bade med ersattning och brostmjolk och nappen funkade ocksa... Envisa unge!

Jag både ammar och ger välling och det ÄR en viss skillnad måste jag säga. Mysigt att ge på flaska menen helt annan sak att amma. Tänk dig, min son är hela 7.5 månad. Rena tonåringen... Dessutom behöver inte brösten läcka efter närmre 8 månaders amning. Nej den där amningsfrågan kan man väl diskutera i det oändliga.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 822
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 862
Senast: Jamtland
·
Skola & Jobb Anonymt konto, vet någon vem jag är så ber jag er att hålla det för er själva. Jag har varit sjukskriven på heltid i fyra veckor p.g.a...
Svar
3
· Visningar
2 027
Senast: mumin
·
Övr. Barn Min äldsta dotter är nyligen fyllda åtta år. Hon har alltid varit en ganska orolig själ. Kolik som bebis, sov (sover) dåligt, vaknade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
22 619
Senast: Zewz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Burkmat
  • Störiga saker vi stör oss på, del 37.
  • Valet i USA