YaHilweh
Trådstartare
Jag har nu ganska länge gått och funderat på att skaffa mig två tamråttor. Men vill först lära mig så mycket som möjligt om dessa djur så att inget blir fel.
Som jag har förstått så ska de va väldigt sällskapliga? Visst, självklart är väl det olika från djur till djur precis som med hästar.
Men funderar lite på det här med bur, dom ska väl gärna ha en stor bur? Eller ja, hög i vart fall så de får klättra och kan aktivera sig på så sätt? Eller hur stor ska en sådan vara?
Vad äter dom? Är de allätare eller finns det något man ska undvika att ge dom?
Och om det nu blir så att jag skaffar mig råttor. Då ska det självklart bli genom en seriös uppfödare. Men vart hittar man sådana?
Vad är smartast att skaffa? Två honor eller två hanar?
Som jag har förstått så ska de va väldigt sällskapliga? Visst, självklart är väl det olika från djur till djur precis som med hästar.
Men funderar lite på det här med bur, dom ska väl gärna ha en stor bur? Eller ja, hög i vart fall så de får klättra och kan aktivera sig på så sätt? Eller hur stor ska en sådan vara?
Vad äter dom? Är de allätare eller finns det något man ska undvika att ge dom?
Och om det nu blir så att jag skaffar mig råttor. Då ska det självklart bli genom en seriös uppfödare. Men vart hittar man sådana?
Vad är smartast att skaffa? Två honor eller två hanar?