Taktfel, vanligt eller?

Sv: Taktfel, vanligt eller?

Glad med hästen ja, mycket viktigt :) man ska ha roligt tillsammans. Tror hästarna känner ifall man inte är glad vissa dagar och blir bara irriterade ifall dom gör nåt fel... Man får försöka låta bli att bli arg också :o

Ska variera ridningen mycket nu. I paddocken är han oftast seg osv, det tycker han inte är så roligt, så tränar mycket ute istället. På vägarna osv, funkar bra det också. Men ibland vill jag rida i paddocken i alla fall, så mycket lättare med ett staket att gå efter osv.

Ska flytta till ett stall snart där dom har rundkorall då blir det mer longering och markarbete. Gillar att löslongera. Har aldrig löshoppat med min häst, har aldrig haft tillgång till nåt hinder :( vet inte hur det är i det nya stallet.. men annars får man väl införskaffa sig nå hinder eller ta nån pinne eller så :)

Sen jag har börjat rida ute nu med olika övningar osv frustar alltid gauti och tycker det är mysigt och blir mer avslappnad :) Han är ingen häst man sitter och rider i paddocken hela tiden..märks så väl att han inte gillar det vissa dagar.

Liknande trådar

Hästmänniskan Fy vilken jobbig sits jag har satt mig i. För två år sedan köpte jag en unghäst då min andra häst var skadad och det verkade inte som...
Svar
16
· Visningar
2 184
Hundträning Jag funderar lite på att skaffa brukshund om 2-3 år. Ligger en bit bort i tiden pga privatliv och jobb etc. Har dels lite funderingar...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
4 062
Senast: TantAgda
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Är i någon slags fas. Det är egentligen bra och absolut livsnödvändigt men också ibland superjobbigt. Drabbas av insikter som verkligen...
Svar
0
· Visningar
337
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ Jag har varit väldigt illamående ett bra tag och jag vet inte varför. Jag har alltid varit petig med maten och saker jag älskat kan jag...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
8 426
Senast: Inte_Ung
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar