M
marijaa
Vilka får sina hästar skodda med två tåkappor? Vad ser ni för för-/nackdelar med det?
/marijaa
/marijaa
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
b4nugget skrev:Menar att jag isåfall inte har TÅkappa utan tåSIDOkappa.
Men Centaur..isåfall har väl de friska hästarna inga kappor???..eller vad är en "normal" sko menar du?
fio. skrev:*knapplån* Jag har 4 hästar med tåkappor bak och ingen har aldrig någonsin tappsko, om hästarna tappar skor om dom har tåkappor så undrar jag hur eran hovslagare skor ärligt talat
Jag skulle aldrig heller ha sidokappor då dom hämmar utväxten och dom hästarna har ofta strykjärnsformade bakfötter *usch*.
mackan skrev:Jag skulle akta mig väldigt för utalanden av denna typ. det är en generalisering och fördomar som inte håller att appliceras på alla fall. En kunnig duktig hovslagare använder de skor som är lämpade utifrån den individuella hästens förutsättningar och förhållanden! Sluta generalisera och dessutom klanka ned på hovslagare och skoningar du uppenbart inte har tillräcklig kunskap om i vilket fall!