Taggtråd?

S

stallperso

Jag har läst i en bok att man inte ska ha taggtrådsstängsel till hästar, eftersom det kan skada dem. någon som vet varför man kan ha det till kor m.m. då? Kan inte de också skada sig? :confused:

Sv: Taggtråd?

Även kor och andra djur skadar sig på taggtråd, men skaderisken för hästar är större då de är mer lättskrämda än vad kor är.

Sv: Taggtråd?

Kor och hästar har olika försvar, dvs när hästar blir skrämda flyr dom snabbt utan att tänka, det är ju så dom är konstruerade. Kossor är långsammare och deras främsta försvar är att sparka, inte i första hand fly. Men givetvis förekommer skador på kor, och då främst juverskador.

Liknande trådar

Hästvård Hästen står med stort bandage som kombinerats med en gipsskena på framsidan benet. Gipsskenan går in under hovens tådel och följer benet...
2
Svar
25
· Visningar
1 420
Hästvård Min islandshäst har haft återkommande skador ända sedan jag köpte honom för 2 år sedan. Innan jag köpte honom har han bara gått på bete...
Svar
14
· Visningar
654
Hästvård Hej! Funderade lite på hur ni ser på träning för en häst efter en skada? Då tänker jag främst icke-traumatiska skador utan snarare...
2
Svar
21
· Visningar
1 776
Senast: Anna-Bella
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka