Tacksam för snabb hjälp.

Casper

Trådstartare
Hej, som många vet är detta min första kull som jag säljer, och nu ska en åka till Norge men BIL denna gången;) men min fråga lyder, måste det informeras till skk och jordbruksverket eller liknande? behöver hunden pass? el skriver vi avtal precis som innan när jag sålt valpar i sverige??

Ush va kluven jag blev nu. Tacksam för snab hjälp!!

Sv: Tacksam för snabb hjälp.

Hunden behöver inte pass till Norge. SJV behöver du inte blanda in, skillnaden är att ägaranmälan till SJVs register inte ska skickas in på de valpar du exporterar. Däremot kan man skicka in till SKK Ägarregister som är gratis för valpköparen. Använd det vanliga avtalet när du säljer.Vill köparen stanna och betala tull när de passerar gränsen är upp till dom......

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 835
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Efter att ha haft några kullar efter uppehåll och dessutom haft kontakt med andra uppfödare och organisationer så vill jag reflektera...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
12 236
Senast: nullo-modo
·
Hundavel & Ras Ber först om ursäkt för en vägg av text men jag känner att jag vill få lite extern input. Jag har medvetet inte nämnt namnet på ras...
2 3
Svar
47
· Visningar
9 574
Senast: dobbis
·
Övr. Hund Hej alla kloka och kunniga! Jag har en fråga till er. Det gäller en hund som importerades som valp till Sverige ifrån Norge. Ägaren har...
Svar
13
· Visningar
2 416
Senast: Valptass
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka