Ett av de största problemen med elbilar som jag ser det är att vem som helst inte har möjlighet att ladda på ett smidigt och tidseffektivt sätt hemma på natten. Alla vi som inte bor i eget hus skulle behöva ladda någon annanstans än hemma på natten. Vilket skulle ta en del tid. Att tanka min bensinare går på 3 min. Jag tror att man kan glömma att alla hyresvärdar anlägger laddstolpar så att alla boende kan ladda sina bilar på natten. Alla som på bor i hyresrätt har inte ens en egen parkeringsplats till sin bil. För min del är elbil inte möjligt eftersom jag inte kan ladda den hemma.
Håller med fullständigt. Jag bor inte långt ut i obygden men det är "långt" till närmsta ställe jag skulle kunna ladda och dessutom åt "fel" håll utifrån var jag lever mitt liv. Det känns främmande att behöva åka flera extra mil i veckan bara för att ladda. Inte bara för miljöns skull (det handlar inte bara om drivmedel utan även annat) men också att ORKA och hinna ta sig den tiden det tar.
Elbilar kommer säkert bli bra, men funkar inte för alla än.
Jag tycker också att det är lite roligt att farmor och farfars nya lilla elhybrid (Toyota Corolla) har en genomsnittsförbrukning av bensin som ligger på ca 75% av min något större rena bensinare gör (Kia Ce'ed GTI). Jag vet att det är skillnad mellan laddhybrider och rena elbilar men jag hade förväntat mig en större skillnad, speciellt även utifrån skillnaden i storlek och komfort i de två fordonen.