Täckeshysteri

F.ö är det så att en häst som står och skakar, som en del skrivit här, gör det inte för att den fryser. Det är ett sätt att reglera värmen i kroppen.

Jaa du, det är det för människor också, om jag skakar så är det för att min kropp försöker hålla värmen! Men är det behagligt, skönt och hälsosamt?? Knappast!!! :smirk:
Musklerna blir stela och kroppen öm. Varför tror du att varenda Equiterapeut rekommenderar täcken till ryggömma hästar? Och när man rider en klippt häst så har man givetvis ländtäcke på!

Dessutom är det en himla skillnad på en skogsmulle som du har och en högpresterande tävlingshäst.

Fatta att det är skillnad mellan olika individer!

Hej !
Vaför inget hö i hagen?? Ett utmärkt sätt att hjälpa hästen att hålla värmen och dessutom får de sitt ätbehov tillfredssällt.

Liknande trådar

Utrustning Jag har i år igen konstatera att jag har en riktig "fryslort" i stallet.O_o Vill helst förneka det men de går ju inte... Hon står inte...
Svar
10
· Visningar
2 008
Senast: Mimsan_
·
Utrustning Min helklippta häst börjar anse att det lättare vintertäcket + fleecetäcke är för kallt nu, så jag ska köpa nytt. Jag förstår att ett...
Svar
7
· Visningar
1 264
Senast: Bebben
·
Hästvård ... mina pållar!! Vilgot: Fjording valack f: 2001 Under behandling, ont i bakknäna. Ska börja skritta honom i helgen. Måste ha täcke...
Svar
11
· Visningar
1 164
Senast: indianen
·
Utrustning Dåligt! eller? Vi har en häst här i stallet som helklipptes på senhösten. Han had emed sina förra ägare täcke jämt, han har haft täcke...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 250
Senast: Osten1
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar