M

mando

Är ny här på forumet och är inte riktigt hundra på vart alla trådar ska ligga, men chansar här. ;)

Jag ska hyra min första ponny nu under det här året. Och jag har en fråga om täcken.

Ponnyn som jag ska hyra sätter vad jag vet ganska mycket päls på vintern. Jag tänkte då att jag kunde ha ett vanligt regntäcke nu i början och sen ett fodrat regntäcke på vintern beroende på hur kallt det blir. Sen om jag skulle klippa henne tänkte jag ha vintertäcke och så. Men vad tycker ni? Är lite osäker och vill gärna ha hjälp.

Sv: Täcken

Fråga dom du hyr ponnyn av om den behöver täcke över huvud taget. Ett regntäcke kan alltid vara bra om du vill undvika att rida en blöt häst.

Sv: Täcken

Fixa ett ofodrat.
Ska du klippa hästen kanske den behöver ett fodrat, men om den inte helklipps Bör den klara sig utan om den är frisk.. :)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Hästvård Står just nu i ett jäkla mysterium. Tankarna går som en studsboll. Tänker jag berättar händelseförloppet så får vi se vad ni har o säga...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
4 262
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 069
Senast: Roheryn
·
R
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ingen aning om jag ihuvud taget får skriva en ny dagboks tråd men den blir väl bort tagen annars då an tar jag 🙃 Jag kommer...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 311

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka