Täcke på natten eller inte??

Ahi

Trådstartare
Har klippt min häst idag, och jag har väldigt lite erfarenhet av detta då jag aldrig tidigare gjort det. Klippte henne på halsen och under magen å en bit upp. Nu undrar jag om jag måste täcka henne även på natten??? Eller klarar hon sig utan täcke då? Är inte speciellt kallt i stallet då det är många hästar där.

Om hästen inte är helklippt så behöver du inte ha täcke på natten.

Ok. Tack för svaret. :) blev lite osäker, för hon som klippte tyckte jag skulle ha fast sen sa andra att det inte behövdes

Antar att det är typ en spår/täckesklippning du gjort, min fjrda har sådann klippning. Hon har ej täcke inne, men då är det varmt stall. :)

Liknande trådar

Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 351
Senast: Stergo
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
2 070
Senast: Roheryn
·
Hästvård Nu behöver jag hjälp! När jag började borsta min häst idag så märkte jag att han är väldigt öm på höger sida nertill vid halsfästet...
Svar
7
· Visningar
583
Senast: Freazer
·
Hästhantering Jag träffade på en bekant i dag, och vi började prata om hästhållning eftersom vi har köpt gård och planerar för att ha hästar hemma...
13 14 15
Svar
283
· Visningar
15 021
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Valp 2025