Täcke mot knott

MaRomer

Trådstartare
Knotten har kommit med full kraft. Det är sinnessjukt mycket vissa kvällar.

Så nu ger jag upp och köper täcken till samtliga hästar.

Så vilket är det bästa mot knott? Är inne på Rambo sweet itch vamoose. Hade detta till b-ponnyn som var känslig. Men det kostar att köpa 3 st/:

Tips?

Rambo gör en aldrig besviken men som sagt det svider i plånboken;) jag har ett rambo flybuster vamoose.

Jag är helt såld på vamoose idén så jag hade nog tittat på något av de billigare med vamoose. Typ Amigo men jag har inte testat dem tyvärr.

Jag tänker att om hästarna inte har exem utan "bara" behöver lite extra skydd kanske vanligt nät och vamoose räcker. Det kanske inte behövs ett tätt exemtyg?

Rambo gör en aldrig besviken men som sagt det svider i plånboken;) jag har ett rambo flybuster vamoose.

Jag är helt såld på vamoose idén så jag hade nog tittat på något av de billigare med vamoose. Typ Amigo men jag har inte testat dem tyvärr.

Jag tänker att om hästarna inte har exem utan "bara" behöver lite extra skydd kanske vanligt nät och vamoose räcker. Det kanske inte behövs ett tätt exemtyg?

Fick bli ett Rambo vamoose till halvblodet. Ponnyn har ett amigo utan vamoose just nu å till mini finns inte ned vamoose. Idiotiskt enligt mig. De små behöver ju minst lika mycket skydd som de stora. Så han får behålla sitt gamla. Men stora ponnyn får nog ett amigo vamoose.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 181
Senast: valy
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 170
Senast: Juli0a
·
  • Låst
Övr. Hund Hej! Jag vänder mig till er kunniga hundmänniskor här inne, i hopp om att få lite goda tips och råd :) Vi har kommit fram till att vi...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
7 016
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 620
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka