Personligen skräms jag bort redan av mimiken, eller snarare av bristen därpå, hos de män som företräder SD. Innan de ens har öppnat munnen eller svingat sina järnrör.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Personligen skräms jag bort redan av mimiken, eller snarare av bristen därpå, hos de män som företräder SD. Innan de ens har öppnat munnen eller svingat sina järnrör.
Visst görs sådana analyser, I Sverige sker det vart fjärde år och brukar kallas val...
Men det är ju ett jättestort problem! Ett samhälle som består av vettiga kvinnor är ju trevligt, men alla de hopplösa männen som kvinnor förväntas inte bara stå ut med, utan bilda familj med, vara systrar till, ha som kollegor! Det går ju inte!Jag har inte räknat men jag är helt övertygad om att medlemmarna i rörelser som #vistårinteut och #jagärhär till en stor majoritet är kvinnor. Sådant engagerar kvinnor. Inte att sitta och förfasa sig över låtsasjournalistik på Fria Tider.
Men det är ju ett jättestort problem! Ett samhälle som består av vettiga kvinnor är ju trevligt, men alla de hopplösa männen som kvinnor förväntas inte bara stå ut med, utan bilda familj med, vara systrar till, ha som kollegor! Det går ju inte!
Ja, det är ett problem. Eller så följer det normen väl. Hon tar hand om mjuka frågor, han om hårda. Lustigt förresten, för kvinnor är invandringen en mjuk fråga (vistårinteut och andra som engagerar sig i t ex ensamkommande) medan den för män är en hård fråga (systemkollapsen!)Men det är ju ett jättestort problem! Ett samhälle som består av vettiga kvinnor är ju trevligt, men alla de hopplösa männen som kvinnor förväntas inte bara stå ut med, utan bilda familj med, vara systrar till, ha som kollegor! Det går ju inte!
Stå ut med våra kollegor förväntas vi väl alla att göra, i någon mån. Man kan ju bli både omplacerad och uppsagd om man är alltför krånglig i den frågan.Fast vänta lite, ska jag förväntas kunna acceptera dem som kollegor , bara för att jag är man?
Det är spännande!Ja, det är ett problem. Eller så följer det normen väl. Hon tar hand om mjuka frågor, han om hårda. Lustigt förresten, för kvinnor är invandringen en mjuk fråga (vistårinteut och andra som engagerar sig i t ex ensamkommande) medan den för män är en hård fråga (systemkollapsen!)
Stå ut med våra kollegor förväntas vi väl alla att göra, i någon mån. Man kan ju bli både omplacerad och uppsagd om man är alltför krånglig i den frågan.
Har du? Det finns en anledning till att partier ibland kallas missnöjespartier. Det finns en anledning til, att partier ibland gör kovändningar...de gör det för att vinna tillbaka väljare från missnöjespartierna.Om du ska kommentera så kan du väl läsa först.
För att förtydliga , jag tror inte att ens 100% av exempelvis SDs väljare röstar av egoism utan vissa faktiskt tror att ett mer rasistiskt och konservativt Sverige skulle göra Sverige till ett bättre samhälle.
Eller har du en riktig undersökning att komma med i frågan?
Min springande punkt är nog egentligen att kvinnor förväntas älska män, på ett sätt som endast få män väntas älska män. Och att det framstår som helt orimligt mot enkel statistik om partisympatier (alla andra svårigheter med idén oräknade).Fast vänta lite, ska jag förväntas kunna acceptera dem som kollegor , bara för att jag är man?
Absolut. Jag tror inte att vettiga män lättare står ut med rasister än vad vettiga kvinnor gör.Nu beror det ju på hur man agerar ut sitt hat på arbetsplatsen. Men på min arbetsplats skulle det inte gå att ha rasistiska tongångar från en enskild.
Och vissa saker är värt att hitta nytt jobb för.
Det är spännande!
Kvinnor (93% av dem): vi ska ställa upp för de som behöver det (underförstått: en vacker dag kan det vara vi som är de behövande).
Män (25% av dem): de djävlarna ska ge fan i att komma hit och våldta våra kvinnor (underförstått: ska våra kvinnor våldtas så ska vi göra det själva).
Jag står inte ut!
Har du? Det finns en anledning till att partier ibland kallas missnöjespartier. Det finns en anledning til, att partier ibland gör kovändningar...de gör det för att vinna tillbaka väljare från missnöjespartierna.
Vi har gått från en lång period där V och dess föregångare VpK var magneten i svensk politik. Då drevs alla partierna mer eller mindre åt vänster. Idag är det SD som är magneten. Inte så att alla väljer SD men partiet påverkar så att de flesta partierna väljer att dra sig närmare SD. Detta märks inte minst i de senaste årens beslut gällande invandring o gränskontroll.
Och det tror jag du inser, för du liksom jag analyserar verkligheten. Fast vi drar olika slutsatser ifrån detta.
Ta till exempel de utspel som L gjorde för ngr år sedan, var dessa från L;s ideologi eller var det för att vinna anhängare
Tack! Du påminner mig om att man ska tänka på alla de som inte röstar på sd, inte på de som gör det.
Vårt hopp får stå till de 74 procenten av männen. Tillsammans med oss 93 procent blir vi ändå rätt många.
Tack! Du påminner mig om att man ska tänka på alla de som inte röstar på sd, inte på de som gör det.
Jo jag har ju till och med i en post sagt att du kan ha rätt och att deras kvinnosyn inte är så välkänd kanske. Men i "svenska värden" finns ett litet paket av just "värden" och där ingår en förfärlig kvinnosyn lite oavsett och den "kvinnan" deras ägda "kvinna" är en del i det som hotas. Och deras dröm om att ha en sådan "kvinna" att skydda kan nog locka vissa manliga element.@Badger @Petruska
Jag tror inte att det är SD:s kvinnosyn som skrämmer bort kvinnorna. De flesta kvinnor skräms bort innan de kommer så långt, de fastnar på muren av invandrarhat.
Aftonbladets ledarskribent Daniel Swedin hade 2015 läst SOM-undersökningen och skrev:
De skiljer sig från folket som helhet när de säger sig betrakta invandring som hot mot svenska värden och när de inte ställer upp på att även invandrare ska ha religionsfrihet.
Jämför man SD-sympatisörenas åsikter och attityder med övriga befolkningen – andra arbetare, andra landsbygdsbor, andra män och så vidare – hittar man lätt annat som sticker ut. SD-sympatisörerna är mest negativa till EU och bistånd. De är för dödsstraff och visar inget större engagemang för miljöfrågorna.
http://www.aftonbladet.se/ledare/ledarkronika/danielswedin/article21258512.ab
Ingen av de där frågorna brukar engagera kvinnliga väljare har jag för mig.
Swedin skriver också:
i ett offentligt samtal där SD:s problembeskrivning ständigt bekräftas och ges plats – och där diskussioner om arbetslöshet, vårdkris och barnfattigdom tystnar – kommer det också gynna SD.
Där är däremot frågor som brukar anses viktiga för kvinnor - vårdkris och barnfattigdom.
Ja självkart, det vimlar ju av kvinnor som har de mest extrema antifeministiska åsikter och andra kvinnor som hatar kvinnor och flera kvinnor som tycker kvinnor ska stå hemma vid spisen och ytterligare några som är emot preventivmedel och abort. Man blir lite förvånad men inte så förvånad som man kanske borde. Fanns massor av kvinnor som var emot kvinnlig rösträtt också.@Badger Jag håller helt med dig om att om sd:s kvinnosyn inte skrämmer bort kvinnliga väljare så borde den göra det.
Och när man tittar på de kvinnliga representanter som framträtt i medierna på olika vis så är de ju lika stora stolpskott som de manliga.
För när jag tänker efter funderar jag på om kvinnosynen kan locka vissa män som sagt. Eller om det bara är en åsiktspaketlösning. Jag råkade kika in på flashback om en sak (var nyfiken på en grej som hänt i vår skola) och de trollen vräker ur sig om feminister i samma mening som invandrare och vad de ena borde göra mot de andra och allt möjligt. Man blir mörkrädd.@Badger Jag håller helt med dig om att om sd:s kvinnosyn inte skrämmer bort kvinnliga väljare så borde den göra det.
Och när man tittar på de kvinnliga representanter som framträtt i medierna på olika vis så är de ju lika stora stolpskott som de manliga.