Tack för en trevlig dag i Sölvesborg

dpmatte

Trådstartare
Tack alla trevliga människor och hundar för en supertrevlig dag med spår, god mat, lydnadsträning och som avslutning minitävling.

Jag är väldigt nöjd med dagen trots att spåret "gick åt skogen" totalt.

Sv: Tack för en trevlig dag i Sölvesborg

Tack själv!
Är också väldigt nöjd med dagen, kanske ffa med spåret -då jag fick kolla av att hon funka även om någon annan la spåret, helt ny miljö och dessutom med älgklöv som också var nytt.

Hoppas det blir fler gånger!

Tack alla trevliga människor och hundar för en supertrevlig dag med spår, god mat, lydnadsträning och som avslutning minitävling.

Jag är väldigt nöjd med dagen trots att spåret "gick åt skogen" totalt.

Det är inte alla hundar som ser till att matte kommer oskadd till bilen :D

En not till nästa gång är att vara mer observanta på var vi har varandra så att inga spår korsar varandra. Jag borde styrt upp det bättre.

Tack alla! Jag är också väldigt nöjd och väntar med spänning på inbjudan från Skåne eller Småland ;)

Förvisso ligger Sölvesborg väldigt centralt med tanke på vilka som valde att komma, men det vore ju orättvist om jag slapp köra varje gång.

Jag hoppas ni tar det i Sölvesborg med omnejd i juli någon gång, för jag vill också träffas!

Ja tack allihopa før en trevlig dag. Riktigt roligt att træffas (och prova på blodspår det ska jag och Uno fortsætta med). Væntar också med spænning på inbjudan från skåne/småland och æven TantAgdas bilder

Nej, det är det kanske inte.....men ändå. När han med svårighet klättrade igenom en rishög så tänkte jag att han måste vara rätt annars hade han inte gått där, men tji fick jag.....

Men visst ska de klara korsande spår egentligen. Vi har lagt så på vilje vid något tillfälle, men det är klart att då har vi vetat ungefär var de har korsats. Och ett viltspår består av 4 olika dofter: Blod, klöv, spårläggare och markens doft. Blodet doftar likadant om det kommer från samma djur/flaska, annars olika. Marken luktar lika just där man korsar, men klövarna och spårläggarna luktar olika. Hundarna kan skilja på det, så det borde inte varit problem. Vi har även lagt spår i rät vinkel mot där det har gått levande rådjur, någon hund hade problem och ville följa de levande men de flesta fortsatte i klövspåret.

Vi använder alltid "riktigt" blod eftersom vi har tillstånd. Vi fryser det och tinar så mycket som behövs. Vet inte om det skiljer i doft mot blodpulver.

Jag tackar oxå för en trevlig dag :) Det va jättekul att träffa alla.

Det här får vi absolut försöka göra fler gånger.

KL

Så roligt att alla är nöjda!

Ni var alla väldigt tacksamma att vara "värd" åt. Alla ställde upp och alla hade med sig glatt humör!

Vi kommer absolut att göra om detta, frågan är bara när och var. Vi ska försöka få med oss Emor och Lena Furberg också. Kanske Cillamuffins kan nästa gång osv :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 729
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 271
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Jag har en labbe tik som är ett år. Som valp var hon ganska tuff men när det kom till människor så tyckte hon det var läskigt. Inte så...
Svar
6
· Visningar
1 457
Senast: Trassel12
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 700
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka