• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Songbird
  • Startdatum Startdatum
S

Songbird

Hej jag har en val efter tabac och nu försöker jag spåra hans härstammning. Hittar dock inga lilder på tabac så jag undrar om någon kan dela med sig han är även kallad tabac,,3:rofl:
Vore gulligt om nån kan hjälpa mig!!

Sv: Tabac699

Tabacs far Bonaparte 566 (e. elithingsten Utrillo 432 - Bohemé xx) var placerad i svår internationell hoppning.
Bonaparte verkade i avel 1988-99 och blev Elit-premierad.
Han lämnade bl a hingstarna Cloudens 647, Cheifen 909, HSv, Tabac 699, DSv samt tävlingshästarna Aquatico, HSv, Bonzo, KSv, Boris, KSv, Bugatti, HSv, Countess, DSv, Hector T, int FSv, Rocco Barcocco, Breeders Trophy vinnare i hoppning för 6-åringar, exp England, int HSv, Sapa Balder, DSv, Saturnus, HSv, Tartuffe, DSv, Till Tomorrow, finalist Unghäst-VM i hoppning, int HSv, Bokhara, HMsv, Bonheur, HMsv, Bonstro, HMsv, Carbella, HMsv, Daimler, HMsv, Ravels Bolero, DMsv/HMsv, Tic Tac, HMsv och V65 Action, HMsv.
Bonaparte var bror till hingstarna Bordeaux 502 och Falstaff 474.

Tabacs mor Thalia 11866 (e. Figaro 477 - Sombrero 411) fick diplom och II pris vid riksutställningen vid Elmia. Hon erhöll ASVHs förvärvningsplakett och Eit-premierades 1989.
Thalia lämnade, förutom Tabac, Titus, HMsv, Theos, FMsv, Theseus, exp USA och avelsstona Tilja 17070, diplomsto, Thebe 21460, diplomsto, Theodora, plac Rikskvalitetstävlan i hoppning, HMsv samt Turandot 22375.

Contact född 1991 e.Tabac–Furoioso III och Emelie Brolin har 2 SM guld, 2 NM guld och många framstående placeringar upp till Intermediere både i Sverige och utomlands tillsammans.
empa_skenkelvikning.jpg

Tarantella född 1991 e.Tabac-Brilliant, avelssto
nyfol1.jpg

Carisma född 1995 e.Tabac-Furidant
carisma02.jpg

Tabac fick också avkommorna Jacco Tacco, placerad svår hoppning, Tabasco placerad svår fälttävlan och 3:a vid JSM, Chanel, Maestro, Number One, Max, Tablette LH och Tequiro placerade i medelsvår hoppning.

Senast ändrad:

Dessa bilder hittar du om du söker på google:

Bonaparte 566
146777239vYvvRk_th.jpg

Bohemé xx
146777213AGURdj_th.jpg

Figaro 477 (e. Gaspari 340) som exporterades till Tyskland som dressyrhäst
146784861MmeuAh_th.jpg

Jo jag har läst den tråden och varit inne men jag hittar inga billder på just taback kolla på den där sidan pedigree något ... men det fans inga billder på honom,... jätte tråkigt

Min gamla dam var också efter Tabac och jag har heller aldrig hittat bra bilder på honom. Men här är bilder på min tant och hennes dotter:

Tjitjolina f-01 e: Tabac - Lambert
Tjijtjouppstlld.JPG

Ttjitjotvl-00.JPG

Tetris M e: Quite Easy- Tabac
22360947.jpg

Liknande trådar

R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
242
· Visningar
15 578
Senast: ildiko
·
Avel Hej!! Jag behöver er hjälp. Det är mitt första år i avel och jag känner att jag har noll koll men många här verkar ha stenkoll. Jag...
Svar
1
· Visningar
620
Senast: Shaggy
·
Avel Jag vill betäcka mitt fullblodssto. Hon är 6 år. Jag vill att avkomman ska användas som hobbyhäst ej tävla. Jag har försökt leta men...
Svar
14
· Visningar
1 632
Senast: Mabuse
·
Katthälsa Hoppas på tips, tankar och idéer. Uppgiven då vår ena katt inte har synts till sedan natten till den 19e oktober :( Hon är en katt som...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka