ta ut tränare..

A

attack

letar ju ny tränare nu, och undrar om de finns tränare som vill rida igenom hästen första gången man tar ut den?

behöver någon som kan rida loss min häst helt, för de klarar inte jag.
och därför tänkte ja att man kanske kan ta ut någon sm vill göra de?
eller gör tränare inte så?

vill dom att man rider hästen själv först eller så?

ska ju ringa runt och fråga såklart men tänkte om de är pinsamt att fråga sånt..om de är självklart att man rider hästen själv först?
 
Sv: ta ut tränare..

Hej!
Det är ju du som är kunden. Alla tränare vill ju vara tillmötesgående mot sina kunder. Jag tror de flesta kan tänka sig att sitta upp på din häst.
Själv föredrar jag at först se ordinarie ryttare på hästen en liten stund och sedan sitta upp vid behov. Viktigt är dock (iaf i min värld) att eleven lär sig själv att så snart som möjligt att lösgöra sin häst... Jag finns ju inte tillhands alla gånger. Men som sagt. jag sitter gärna upp vid behov.
Lycka till! :)
 
Sv: ta ut tränare..

Nu är jag inte tränare själv men jag tycker det är jättebra om tränaren kan rida hästen lite grann och känna på den.
Det är ju en stor fördel. Jag har själv ridit de hästar vars ryttare jag har hjälpt med sin ridning. Man får en liten koll på hästen, hur den känns, vad den lyssnar på, hård, mjuk..........ja du förstår hur jag menar.
 

Liknande trådar

Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 597
Senast: Freazer
·
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 735
Senast: mamman
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 355
Senast: Sesca
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp