Ta rabies-spruta?

L

lie

Kommer att jobba som volontär på ett katt/hundhem nu i höst/vinter, det är alltåst hemlösa hundar och katter som jag kommer att ha att göra med dagligen.. Måste jag ta en rabiesspruta innan jag åker lr har den någon betydelse?
Tacksam för svar:idea:
 
Sv: Ta rabies-spruta?

Kan tillägga att det är i Grekland och inte i Sverige..
 
Sv: Ta rabies-spruta?

Grekland räknas som ett rabiesfritt land, men i grannländerna finns det rabies. Tänk på att du kan smittas av leptospiros.
 
Sv: Ta rabies-spruta?

Ring till närmsta vaccinationsmottagning eller vårdcentral och fråga vad du kan behöva för vaccinationer.

Rabies brukar man väl inte vaccinera mot i förebyggande syfte tror jag, den sprutan brukar man få om man blir biten.
 
Sv: Ta rabies-spruta?

Okej tack för hjälpen, jag ska ringa i morgon bitti..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 669
Senast: fixi
·
Hemmet Vi har blivit ofrivilliga hyresvärdar åt ett gäng råttor som huserar i väggarna. Vi hörde dem redan förra vintern, men då hade jag inte...
3 4 5
Svar
85
· Visningar
2 706
Senast: vilde
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 807
Senast: Hermelin
·
Katthälsa Nu börjar det dra ihop sig efter att katten plötsligt blivit mycket sämre i sin artros och spondylos i höft och rygg. Hon är bara 8 år...
Svar
11
· Visningar
755
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp