Ta och lär

A

Axtelius

För er som läste senaste nummret av ridsport så stod de ju om att ha runda och förlåtande hinder, sen även häcker i överkant.
Jag måste bara säga ett ponny EMs Terrängbana i år är helt fantastiskt fin och välgjord.
http://www.iena.ch/en/european-pony...ery_pi1[pic]=27&tx_lzgallery_pi1[colrows]=1x1

Se själva.

mycket beröm till banbyggaren där. Jag har hört från folk på tävlingen att den inte är så maxad men välldig fin (precis som på bilderna) och det är hinder som är välldigt inbjudande. Man har ej byggt för att skrämma någon utan för att få alla i mål med en bra runda.
Läste en artikel skriven av banbyggaren och TD som tror att de kan ske en och annan utbrytning men de hoppas på att alla får en bra runda.

Senast ändrad av en moderator:
Sv: Ta och lär

Jättefin bana men årets Ponny EM blir nog en dressyrtävling ser det ut som.
Är svenska ponnyungar bra i dressyren ?

Moa och lillen fick 58 straff Cassandra och 59 straff, Bea och Casper är bästa Svensk på 50 straff och Caroline katitzi hade typ 63 tror jag.

Caroline felfri men tidsfel. Moa och Cassandra ett stop vardera. Bea rider 16:48. :D

Stackas Moa fick rida mer än halva banan med bara en stigbygel (stigBYGELN! gick sönder) därav stoppet och tidsfelen. Strongt gjort att ta sig runt :bow:

Någon som vet om det blev några omkullridningar/avfallningar öht?

bara undrade eftersom att jag inte såg ngt om ngn som hade gjort det, och menar då att det måste ha varit en himla bra och trevlig bana då ju:idea:. och det är ju kul om alla klarar sej runt på just ett em..

kanske borde ha formulerat mej annorlunda :angel:

Senast ändrad av en moderator:

Varför i hela friden skulle man vara intresserad av just omkullridn/avfallningar???:confused:

Nu ska du inte vara sådan. :D
TildaK kanske fundera på om banan var så bra som någon säger eller om den var för enkel. Onekligen var den ganska enkel. Med tanke på att det var en mästerskapsbana så brukar mer hända.

Jag brukar faktiskt (förvånad :angel:) studera fencerapporterna och hade gärna sett att vi publicerat "våra" också.

Jag anser att man kan lära sej oerhört mycket av dem, när man sett banan. OCH om det händer mycket på ett hinder så förväntar jag mej att man tar sej en funderare på varför inför nästa tävling. :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka