Ta med katten till stallet

F

Fjunet

Stallägaren tyckte att det var en idé att ta med katten till stallet, och jag har börjat fundera nu: Varför inte?
Min katt älskar att vara ute och han är nästan totalt orädd (stövlar rakt fram till Grand Danois hundar och nosar på dem :crazy: ). Tror ni att han hade uppskattat att åka tåg lite, sen åka i en cykelkorg en bit och sedan komma ut på landet? Någon annan som gör såhär?

Sv: Ta med katten till stallet

Jag tycker det är en jättebra idé.
Det är nog ganska indviduellt när det gäller att klara att åka tåg och sånt, men prova får du se:)

Tack för ditt svar!
Ja, vi får väl testa att åka i cykelkorgen först, sedan testa att åka tåg.

Mina katter är båda väldigt resvana. den ena har flugit över atlanten med mig, åkt bil, buss, tåg och allt du kan tänka dig. Han går in i sin väska när man ställer den på golvet och sen ligger han lugnt i den och sover eller vilar tills man är framme. även min lilla är väldigt van att resa, även om hon i princip bara reser till veterinären och till mina föräldrars hus - men där är vi ofta!

jag skulle däremot aldrig släppa katten lös i en omgivning den inte känner som ett stall med massor med folk osv, men det tänkte du kanske inte heller? skulle vara alltför rädd att katten skulle blir rädd för ngt och springa iväg! är de i en ny omgivning så vet de ju inte hur de ska hitta dig, utan springer kanske iväg ännu längre i rädsla och blir sen vilse.
men antagligen tänkte du ha katten i band eller ngt? isåfall är det en bra ide - tror det är bra för dem med lite omväxling ibland, iallafall om de vänjer sig, vilket de gör, och då brukar de uppskatta!

Nejnej, kopplet på hela tiden! :)

Då var det som jag trodde - dåså! Isåfall tror jag det är en jättebra ide som sagt! Berätta mer när du provat!

Tycker ni att jag ska vänta tills det blivit lite varmare?

LÅter som en toppenide, bilder önskas från första besöket :)

Nu har vi varit hos veterinären, och han tyckte att det lät som en super idé. Han sa att vi borde börja med det omgående för att behålla hans nyfikenhet. Han är ju totalt orädd, kattskrället :crazy:

Åh vad skosjigt, då får vi se bilder snart :) *längtar*

Jag måste först ha en bättre kattsele och en cykelkorg. Men det kommer!

Oh då måste du skynda dig.

Clas o***son har cykelkorgar. Kattselar finns ju lite överal så som zoo´n och rus*a *puttar på* :angel:

Min katt följer med till verkstaden, hon verkar tycka det är roligt att springa omkring däruppe och titta ner i ridhuset på hästarna som tränas där.
De senaste dagarna har områdets två gigantiska hankatter varit därinne och fajtats och hon följer det hela med intresse från "sitt" fönster:D

Apo

Vi tog med våran kisse som älskar att åka bil och vara ute till stallet i somras. Det tyckte hon inte var kul, hästarna var läskiga! Men jag tycker att det låter som en bra idé för din kisse om hon gillar det!

Han behöver inte direkt vara nära hästarna. Det är mest att få vara utomhus som är det viktiga.

Jag behöver en cykelkorg med "lock". Såna som finns att köpa i djuraffärer.

Aha en sådan, en sådan tänkte jag inte ens på :D HUr mycket kostar en sådan?

Jag tog med våran gamla katt till stallet där han satt med långlina i gräset och hade det gott. Han tycker att det är superkul att åka bil också och titta på allt som flyger förbi.

Har hittat en för 400:- Frågan är bara om han får plats i den.

Oj då 400 :eek:

Då får inte ta med honom å prova? I iaf en av butikerna häromkring så brukar man få ta med djur in å prova saker. Så köper du ett koppel först och frågar så ska nog det gå bra.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 097
Senast: Lavinia
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 410
Senast: valpköpare
·
Ridning Hej! Jag har ett sto på åtta år som jag haft i ganska precis två år. Innan jag köpte henne hade hon haft fem hem på tre år och lärt sig...
2
Svar
21
· Visningar
8 236
Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
15 711

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka