Ta in hund från tyskland?

bambi82

Trådstartare
Vi har vänner i tyskland som ska få valpar och har blivit erbjudna att få en valp, efterom vi tycker så mkt om deras hundar!

Vad behöver ordnas för papper och liknande för att få ta med hunden till sverige. Ska man registrera den/ordna pass åt den i tyskland eller räcker det att man gör det när den kommit hem hit. Och behövs några mer papper? Blir våran första hund så vet inte ens hur det funkar här i sverige.

Sv: Ta in hund från tyskland?

Införsel av hund

När jag hämtade min malle från Tyskland så registrerades han först där i Deutche Malinois Club av uppfödaren, sedan omregistrerade jag honom när han anlände hit. Han måste reggas där först för att få sin stamtavla, så det var viktigt för mig och jag tror det måste göras med alla hundar. Era bekanta som föder upp hundarna har förhoppningsvis koll.

Sv: Ta in hund från tyskland?

Tack så mkt, var en jättebra länk tror det mesta man behöver veta står där!:bow:

Liknande trådar

Hundträning Jag tog emot en omplaceringshund för två månader sedan, en tik som snart är fem år. Hon har levt hela sitt liv hos uppfödaren och fått...
Svar
8
· Visningar
909
Senast: Blyger
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
58
· Visningar
6 508
Senast: Ragdoll
·
Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
7 227
Senast: Milosari
·
Hundträning Jag har skrivit här förut att vi köpte en valp i november och vi har nu två spaniels. Gamla hunden är fem år. Vi har nu fått...
2 3
Svar
53
· Visningar
5 806
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka