Ta in häst fran Norge

Solhäst

Trådstartare
Hej, jag funderar på att ta in en häst ifrån Norge men funderar på tull och moms. Har inga erfarenheter utav detta så tänkte om någon visste. Bkir det någon tull och moms och i sådana fall hur många rpcent utav priset?

Hej, jag funderar på att ta in en häst ifrån Norge men funderar på tull och moms. Har inga erfarenheter utav detta så tänkte om någon visste. Bkir det någon tull och moms och i sådana fall hur många rpcent utav priset?
Moms är väl 25%. Har inte tagit in häst men sålt häst till Norge och då var det en "köttavgift" 5000 och 25% moms.

Liknande trådar

Hästhantering Har massa problem med nyköpt häst. Känner mig desperat. Jag bestämde mig för att köpa en riktigt bra häst, tänkte att en gång i...
4 5 6
Svar
118
· Visningar
10 934
Senast: Ajda
·
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 380
Utrustning Hej! Har funderingar på att importera en häst från Norge till Sverige. Men hur fungerar tullen? Som jag fattat det skall man betala moms...
Svar
4
· Visningar
711
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej! Jag känner att jag måste få bolla lite med folk som har mer vana av sånna här typer av hästar än mig. I ungefär ett år nu har jag...
Svar
6
· Visningar
1 051

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka