Ta emot nya hästar för en helg

Jag hade inte haft problem med det om hästarna är friska och vaccinerade, samt att ägarna är vettiga människor i allmänhet.

Plus att hästarna får gå i egen hage

Faktiskt inga betänkligheter kring det alls. Mina hästar tävlas och tränas så det utsätts ändå för visst smittryck. Så länge det inte är nyimporterade hästar och det i stallet står dräktiga ston så ser jag inget problem med att ta in andra hästar över en helg. Sunt förnuft att inte låta de stå och nosa på varandra eller ha de i samma hage gäller förstås.

Faktiskt inga betänkligheter kring det alls. Mina hästar tävlas och tränas så det utsätts ändå för visst smittryck. Så länge det inte är nyimporterade hästar och det i stallet står dräktiga ston så ser jag inget problem med att ta in andra hästar över en helg. Sunt förnuft att inte låta de stå och nosa på varandra eller ha de i samma hage gäller förstås.

Ovanstående sa vad jag tänkte.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej på er! Jag är ny på detta forum och jag hoppas att jag postar i rätt del. Jag behöver ventilera och resonera lite med andra...
10 11 12
Svar
223
· Visningar
10 499
Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 316
Senast: Bison
·
Hästmänniskan Jag är så ställd över något som har hänt att jag ville höra om någon annan har varit med om något liknande. Bytte stall i augusti, till...
Svar
7
· Visningar
3 875
Senast: Lhas
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 631
Senast: lizzie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka