Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Mitt exempel: Jag har ett sto vars papper i skrivande stund är hos förs bolaget o jag hoppas att jag får tillbaka ett godkännade om T- märkning. Vet tyckte det var solklart, och menade på att om jag hade velat ha hästen fullt utslagen (o slaktad) hade han inte på något vis motsatt sig det heller, men om jag nu ville behålla den till promenad o avel (vilket jag alltså vill) hade han heller inget att invända emot det, då hästen mår bra o är glad.
Och, det finns ingen skillnad i försäkringen om huruvida hästen är försäkrad som rid- eller tävlingshäst,
Du svarade inte på frågan om du var beredd på att betala tillbaka livbeloppet, vilket jag anser vara en nyckelfråga.
Du svarade inte på frågan om du var beredd på att betala tillbaka livbeloppet, vilket jag anser vara en nyckelfråga.
Nej, det ar jag inte. Och det av flera anledningar. Forst och framst for att det inte var jag som fick forsakringspengarna. Men ocksa for att han ar en helt annan hast idag, och darmed inte vard samma som han var 1998 nar han triangelmarktes.
Jag anser inte att denna diskussionen handlar om hur forsakringsbolagen skoter sin ekonomi, utan hur vi som agare av hastar skoter hastarna.
Om en hast blir t-markt istallet for utdomd sa har ju nagonting gatt helt fel!! En hast som blir utdomd lider sa pass mycket att man gor det humanska och avlivar hasten.
Om man som agare far valja mellan att avliva hasten och lata hasten lida med en t-markning har ju systemet inte alls skyddat hasten, vilket det ar meningen att det ska gora.
En hast t-marks for att den inte ar tillrackligt frasch for att tavla, det ar darfor man inte far tavla en t-markt hast.
Ingen sager hur mycket man far rida den eller trana den pa hemmaplan!!! Det ar darfor jag inte gillar t-markningar. Markningen skyddar inte hasten som den ska!