Re: Försäkringsbolag
Har ni ingen import av hästgrejor? Billiga grejor här är ofta inte tillverkade inom EU överhuvudtaget.
Ser att du måste köpa butta direkt av vet.
PL
Jovisst finns det import, men om ni klagar pa Borjes kvalitet pa grejerna, sa vill ni verkligen inte ha dessa. Det finns en lagprisbutik utanfor Dublin, de saljer bade bra och daliga saker. Man maste verkligen veta vad man vill ha nar man gar in dar.
De brukar aven ha ett "stand" pa de flesta stora tavlingar. Tacken och sa ar de helt ok med, men transen ar ju inte ens att leka med. Det kan vara helt olika langder pa sidostyckena, kakremmen kan vara jattelang och pannbandet jattekort pa samma trans, osv. Tyglar som gar sonder nar man anvant dem ett par ganger. Oj, det ar sadan skit!!
Mediciner till hast kan jag inte kopa av nagon annan an veterinaren. De brukar dock ha en butik som man kan ga in pa, men de skriver ner vad man far och hur mycket man kopte.
Avmaskningar och sadant kan jag enbart kopa av veterinaren, eller speciellt utvalda butiker. De butikerna maste ha minst en anstalld som ar utbildad inom veterinarvard. De storsta ridsportsbutikerna brukar ha nagra avmaskningar, men de saljs alltid bakom kassan. Och snackar vi priser sa betalar jag nagonstans mellan 10-25 euro. Den 10 euron ar inte speciellt bra, och det star till och med pa tuben att om man misstanker att hasten har mycket mask att man inte ska anvanda den.
Sa visst finns det lagpris import, men det ar ingenting att ha. Irland importerar annars en del markesvaror. Eftersom lagpris-grejerna ar sa daliga, har nastan alla markes-grejer, da det inte finns nagon mitt emellan marknad. Jag skulle vilja se nagonting som liknar Hooks 'Gold Medal' sortiment pa Irland, men tyvarr. Jag har vid otaliga tillfallen sagt att jag ska oppna en butik, men jag tror att jag lamnar det till nagon annan nar det verkligen kommer till skott.
Jag koper MYCKET begagnade grejer nar jag ar i Sverige pa besok. Eller sa koper jag fran annonser och skickar det till mina foraldrar. Mina foraldrar moter da och da transportbolaget jag anlitar for att kora ut hastar och ponnier till Sverige, sa far de ta med sej ett par kartonger till mej pa vagen hem. De ar alltid hjalpsamma.
Begagnad marknad ar inte att prata om pa Irland, for det finns det ingen.
Dessutom betaller jag fran Hooks varje ar. Hooks har sparat mej massiv med pengar.