Ta bort lilla kissen

Z

zhacki

Våran katt som är tolv år, har en tumör som växer nere i öron gången.
Det är både svårt att göra rent där utan sövning. Vi har åkt in till vet ett par ggr. Sist hade hon så ont att hon låg kvar på uppfarten i regnet, vet sa att vi skulle överväga att ta bort henne. När vi varit där så mår hon bättre. Men nu till frågan... hon kan inte opereras för att det var en svår opperation + att hon är gammal. Men är det bättre att ta bort henne nu när hon mår lite bättre, än att vänta tills hon visar att det gör ont igen??
Det här är så j*kla svårt när det gäller ens eget djur, när man ska ta detta beslut. Men jag vägrar att hon ska lida! Det känns ändå bättre att ta bort henne nu än att vänta på att smärtan ska komma igen. E så himla ledsen, men hon har haft ett toppen liv!

Sv: Ta bort lilla kissen

Jag tycker att det är dags för din katt att få sluta medan besvären är under kontroll. Vi tog bort min gammelskrålla i höstas, då var hon 15 och fick tumörer i magen.

Sv: Ta bort lilla kissen

Ja det känns bäst så... det är nog dags. Fan dessa tumörer, vad dom förstör!

Liknande trådar

Övr. Katt För mig har det alltid varit självklart att katten får vara i sovrummet och sova i min säng. Tyvärr lider jag av värk i kroppen...
2
Svar
23
· Visningar
1 812
Katthälsa Kortfattat så börjar jag bli orolig efter att min katt stått på 1/4 2.5 mg Prednisolon var 3e dag i drygt två år. Hon är snart 15 år och...
2
Svar
23
· Visningar
3 406
Senast: monster1
·
Hundhälsa Jag har en liten tik som har haft ett helt gäng juvertumörer. Hon är opererad 3 gånger för det, hon blir väldigt påverkad av dessa...
2
Svar
28
· Visningar
2 700
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 230
Senast: Sesca
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Freestyle och htm