Ta bort frisk häst

Jag tror precis tvärtom... egenheter och speciell brukar sluta med oridbar och dum och reklamation och stämning , särskilt bland den kategorin hästägare. Att man skulle få tag i en köpare som kan så mkt som du kan @Fiorano tror jag inte är så jättevanligt faktiskt.
Jag tror på @Fiorano s teori, om det inte känns bra så säljer man den ju ändå inte. Sannolikheten att hitta ett bra hem blir större om priset sänks.

@fio Det är nog bland det snällaste du nånsin skrivit till mig :D! Har dock vänner som är som jag med liten plånbok och ändå har ambitioner och är bra hästägare. Men det är förstås alltid en risk att sälja och jag har inte sålt så många hästar själv. Sen är jag rätt bra på att cyberstalka, så jag hade kollat upp potentiella köpare ordentligt över sociala medier.

@fio Det är nog bland det snällaste du nånsin skrivit till mig :D! Har dock vänner som är som jag med liten plånbok och ändå har ambitioner och är bra hästägare. Men det är förstås alltid en risk att sälja och jag har inte sålt så många hästar själv. Sen är jag rätt bra på att cyberstalka, så jag hade kollat upp potentiella köpare ordentligt över sociala medier.

Jo det är klart att det finns det. Jag har inte råd att köpa häst ens för 5000 spänn men sannolikheten att dessa hästar som är speciella och har egenheter hamnar helt åt helvete är ju ganska stor , det ser man ju överallt i sociala medier där folk känner sig lurade och försöker reklamera för minsta lilla. Är ju svårt som säljare att hitta just den fattiglappen som rider jäkligt bra!

Jag kollade häst åt en tjejkompis i somras.
Hon hade 70.000 i bugdet. Ville ha en okomplicerad, frisk allroundhäst av varmblod/halvblodtyp.
De hästar som låg ute i några månader för 40k och under gick bort direkt då hon kände
1. Det måste vara något fel eftersom ägaren inte begär mer.
2. Det måste vara något fel eftersom hästen inte är såld ännu.

Om det är en häst som går 1m med kapacitet för mer, är frisk och välhanterad och kanske någonstans mellan 6-17 år så borde det ju absolut inte vara några problem att få den såld för 50?

Jag jobbar i bilbranschen, ni skulle bli förvånade om ni visste hur snabbt vissa bilar säljs när vi helt plötsligt byter taktik på en "osäljbar" bil och tar nya bilder och höjer priset 20.000kr istället. Vips, bilen är såld på en vecka. :banghead:

Nu har jag beslutat att lämna bort han för tävling. Förhoppningsvis kommer han göra lite resultat i vår/sommar som gör att han blir mer lättsåld och jag kan höja priset. Målet är att han ska ha startat 130 innan sommaren är slut.

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Vart ska man vända sig egentligen? Jag ville ta bort ett födelsemärke som 20-åring, men det var hur svårt som helst att få hjälp minns...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 173
Senast: cassiopeja
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Jeps
·
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 253

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka